Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Haziran 2011 Cuma

ezgi muştu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 12.05.2011
Şikayet eden : Ezgi MUŞTU
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : LG Marka Notebook
Şikayet tarihi : 04.03.2011
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 569,05 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 30.08.2010 tarihinde satın alınan cihazın toplam üç defa kapanma arızasından dolayı servise verildiğini, fakat arızasının giderilemediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 04.03.2011 tarih ve 2641 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; Savunma talebine istinaden gerekli inceleme ve araştırmanın yapıldığını, şirketlerinin 4822 sayılı yasa ile değişik 4077 sayılı Tüketici Korunması Hakkında Kanun’un maddelerini uyguladığını, Mağazalarında satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini, mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağladıklarını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini belirtmiştir. Ayrıca ürünün tedarikçi firması ile görüşüldüğünü, ürünün şarj olmuyor arızasından üç defa servise gönderildiğini, ilk servis formunda yazılım yüklenen cihazda son iki servis formunda arıza görülemediğini ve genel bakım yapıldığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketicinin LG MARKA X130-ASB8T MODEL NOTEBOOK’U tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır. Notebook un şarj olduğu kullanıcı tanımlı şifre kullanıcıdan alınarak uygulandığında açıldığı , şarj edilip tam dolduktan sonra kullanılır hale getirilip kullanıldığında kapanma problemine rastlanmadığı, batarya kullanım süresinin (bekleme süresi) normal olduğu herhangi bir problem olmadığı, uygulama ve yazılımların çalıştığı kablosuz ve kablolu internet kullanımında problem olmadığı aktif kullanım test süresinde kapanma problemiyle karşılaşılmadığı, notebook üzerinde ve elektronik devresinde herhangi bir darbe ve sıvı teması olmadığı fan (soğutucu ) görevini yerine getirdiği işlemci üzerinde ısınma problemine rastlanmadığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak tüketicinin LG MARKA X130-ASB8T MODEL NOTEBOOK’U üzerinde yapılan incelemede şarj olduğu kullanıcı tanımlı şifre kullanıcıdan alınarak uygulandığında açıldığı bütün fonksiyonlarını yerine getirdiği, Şarj edilip tam dolduktan sonra kullanılır hale getirilip kullanıldığında kapanma problemine rastlanmadığı, bekleme süresinin normal olduğu, uygulamaların ve programların çalıştığı kablosuz ve kablolu internet kullanımında problem olmadığı aktif kullanım test süresinde kapanma ve açılmama gibi bir probleme rastlanmadığı, elektronik devre üzerinde yapılan incelemede işlemci fanının (soğutucu) görevini yerine getirdiği aşırı ısınma gibi bir probleme rastlanmadığı tespit edilmiştir. Buna göre söz konusu şikayette NOTEBOOK’UN imalat hatası bulunmamaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının olmadığı, cihazda imalat hatasının bulunmadığı ve cihazın tüm fonksiyonlarının normal çalıştığı; şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise cihazın 06.10.2010 (şarj olmuyor – arızaya rastlanmadı), 26.11.2010 – 11.02.2011 (açılmıyor – arıza görülmedi) ve 17.01.2011 (açılmıyor – yazılım yüklendi) tarihlerinde servise verildiği görülmüş olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla tekrarlamadığı bilirkişi raporuyla tespit edilmiştir.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; tüketici talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları