Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Haziran 2011 Cuma

burcu ünlü

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.



Karar Tarihi: 26.05.2011
Şikayet eden : Burcu ÜNLÜ
Şikayet edilen : Vatan Bilgisayar San ve Tic.A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka Telefon
Şikayet tarihi : 11.04.2011
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 555,12 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 28.02.2010 tarihinde satın alınan cihazın arızası nedeniyle 3 kez servise vermesine rağmen arızanın devam etmesi nedeniyle mağdur olduğunu belirterek, bedel iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 11.04.2011 tarih ve 3970 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; 21/12/2010 tarihinde ürün ses problemi, kapanıyor, acil aramaya giriyor problemi servise giriş yapıldığı, flex değişimi ve yazılım yüklenmesi yapıldığı, 18/01/2011 tarihinde cihaz ses gitmiyor şikayeti ile servise giriş yapıldığı, yazılım yüklemesi yapıldığı, 09/02/2011 tarihinde cihaz ses problemi, donma oluyor şikayeti ile servise giriş yapıldığı, yapılan incelemeler sonucunda cihazda herhangi bir arızaya rastlanmadığı, yazılım yüklenmesi ve güncellemesinin bir arıza tespiti olmadığını, bu nedenle tüketici talebinin reddedilmesini talep ettiklerini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla 21.12.2010, 18/01/2011, 26/01/2011 ve 09/02/2011 tarihlerinde cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (ses) ikiden fazla tekrarladığı ve 21.12.2010 tarihinde flex değişimi yapıldığı,, 18/01/2011 ve 26/01/2011 tarihinde sw yüklendiği ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları