Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Haziran 2011 Cuma

türkan serin

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 12.05.2011
Şikayet eden : Türkan SERİN
Şikayet edilen : Hisar Gümüş – Mustafa GÖKÜŞ
Şikayet konusu : Gümüş Yüzük
Şikayet tarihi : 22.03.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 160,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; taşı düşen yüzüğünü taşı takılsın diye firmaya verdiğini, 2 aya yakın bir zaman geçtikten sonra gelen yüzüğün kendisinin yüzüğü olmadığını, kendisine farklı bir yüzük geldiğini bunu kabul etmediğini, Mustafa GÖKUŞ’un kartın arkasına 160,00 TL alacağım olduğunu yazıldığını fakat bunun verilmediğini belirtip mağduriyetinin giderilmesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 22.03.2011 tarih ve 3232 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada özetle; tüketicinin yüzüğü kendilerinden aldığını, tüketicinin onarım için yüzüğü iki defa kendilerine getirdiğini, ilkinde onarılıp tüketiciye teslim edilen yüzüğün ikincisinde taşının düşmesi nedeniyle kendilerine geldiğini, yüzüğe orijinal taş takılması için yüzüğün İstanbul’a gönderildiğini, tüketiciye de 160,00 TL’lik hediye çeki verildiğini, tamirden gelen yüzüğün tüketiciye verilmek istendiğini ancak tüketicinin gelen yüzüğün kendisinin yüzüğü olmadığını iddia ederek teslim almadığını belirtmiştir. Ayrıca gelen yüzüğün yeni bir yüzük olmasının mümkün olmadığını, yeni yüzük için yeni kalıp çıkarılmasının gerektiğini, bununda maliyetinin 350 Euro değerinde olduğunu belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konu dosyanın incelenmesinde; tüketicinin yüzüğünün taşı düştüğü için firmaya taşının takılması için verdiğini fakat kendisine farklı yüzük geldiğini iddia ettiği, firmanın ise bunu kabul etmediği ancak tüketicinin 160,00 TL alacağının olduğunu kartın arkasına yazıp imzaladığı görülmüştür. Ayrıca ürünün faturasının bulunmadığı, ürünün satın alınma tarihinin belirtilmediği, ürünün hangi tarihte firmaya gönderildiği ve firmada kaç gün kaldığına dair herhangi bir belgenin olmadığı görülmüştür. Ayrıca gelen yüzüğün tüketicinin ilk gönderdiği yüzük olup olmadığının tespitinin yapılması mümkün değildir. Bu nedenlerden dolayı yapılan işlemin 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4/A maddesi gereği ayıplı hizmet olarak kabul edilemeyeceğinden tüketici talebinin reddi gerekmektedir.

Karar
: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları