Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Haziran 2011 Cuma

ersen kunt

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 23.06.2011
Şikayet eden : Ersen KUNT
Şikayet edilen : Gold Computer Mağazacılık Bilg. Sist. Kuyumculuk San. Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Ekran Kartı
Şikayet tarihi : 04.05 .2011
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 218.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 22.02.2011 tarihinde satın aldığı POWERCOLOR MARKA 4850 GDDR5 MODEL 1 GB pg1006041032 seri numaralı ekran kartının arıza yapmasından dolayı yetkili servise gönderdiğini, yetkili servisin kart üzerinde kırık elektronik parçanın bulunduğunu ve veri yolunun kopuk olduğunu beyan ettiğini, kendisinin bu durumu kabul etmediğini, üründe üretim hatası bulunduğunu bu nedenle mağduriyetinin giderilmesini istediğini, kart üzerinde fiziksel hasarın olmadığını belirtip ödediği bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 04.05.2011 tarih ve 4831 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; Şikayet konusu ürünün satışının tek ekran kartı olarak yapıldığını, ekte yer alan servis çıkış formlarından da anlaşılacağı üzere, kırık ve elemanın bulunduğu veri yolunda kırık bulunduğunun belirtildiğini, muhtemelen müşterinin ekran kartını takarken anakart üzerinde bulunan yuvaya doğru oturtamadığından zorlama yaptığını ve ekran kartı üzerinde gözle görünmeyen bir çatlak meydana gelmesine sebep olduğunu belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “ Tüketicinin POWERCOLOR MARKA 4850 GDDR5 MODEL 1 GB pg1006041032 seri numaralı ekran kartı tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır. Ekran kartının mercek altında yapılan görsel kontrolü sonucunda devre üzerinde oluşan fiziksel hasrın tespiti yapılmıştır. Devre üzerinde işaret edilen bölümde eksik elektronik parça ve bu parçanın alt kısmında bulunan veri yolunun kopmuş olduğu tespit edilmiştir. Arızalı bilgisayar birleşenleri kart yuvası üzerinden ana karta zarar verebileceği için mevcut ekran kartı test edilmemiştir şikâyet doğrultusunda inceleme fiziksel ve görsel olarak yapılmıştır. Nitekim şikâyete konu olan ekran kartı tüketiciden alınan bilgiye göre en son kullandığı ana karta zarar verdiği (ana kartı yaktığı) için kullanılamayacağı sonucuna varılmış ve yenisiyle değiştirilmiştir. Sonuç olarak tüketicinin POWERCOLOR MARKA 4850 GDDR5 MODEL 1 GB pg1006041032 seri numaralı ekran kartının mercek altında yapılan görsel kontrolü sonucunda devre üzerinde oluşan fiziksel hasarın olduğu bu hasarın sonucunda devre üzerinde eksik elektronik parçanın olduğu ve bu parçanın alt kısmında bulunan veri yolunun kopmuş olduğu bu nedenle mevcut arızalanmalara sebep verdiği tespit edilmiştir. Bu nedenle söz konusu şikâyette kullanıcının kullanım kusuru bulunmaktadır..” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda mevcut arızanın olduğu, arızanın kullanım hatasından kaynaklandığı, imalat hatasından kaynaklanmadığı anlaşılmıştır. 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 13 maddesinin 2. bölümünde; “ Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesı, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından raporlarla belirlenir. Tüketiciler belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir”. Dilekçe ve servis formunun incelenmesinde ise 22.04.2011 tarihinde ekran kartı arızasından servise geldiği, serviste fiziksel hasar tespiti yapıldığı bu nedenle ücretli onarım önerildiği, bilirkişi raporundan ise cihazda mevcut arızanın kullanım hatasından kaynaklandığı anlaşılmış olup tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları