Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Haziran 2011 Cuma

m.emin sarıgül

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 12.05.2011
Şikayet eden : M. Emin SARIGÜL
Şikayet edilen : Yeni Karamürsel Giyim ve İhtiyaç Maddeleri Tic.ve San.A.Ş.
Şikayet konusu : Men marka Takım Elbise
Şikayet tarihi : 23.02.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 119,90 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 11.03.2009 tarihinde satın alınan Takım Elbisenin sadece bir sezon giyildikten sonra renginde değişmelerin olduğunu, rengini solduğunu, firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 23.02.2011 tarih ve 2138 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; Men marka Takım Elbisenin tüketici hakem heyeti tarafından incelenmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin YKM Mağazasından aldığı Men marka takım elbisenin renginde solma olup konusu incelenmiştir. Yapılan incelemede % 65 polyester, % 35 viskon kumaştan üretilen üründe solma görülmüştür. Şikayet konusu solma ürüne bakıldığında fark edilmemektedir. Ürünlerde oluşan solmalar, ürünün dış yüzeyinden oluşmaya başlar, dikiş arasında ve iç kısımlarda kalan yerleri en geç solan ve hasar gören yerlerdir. Bu sebeple ürün pantolonunun cebinin iç kısmında bulunan kumaş rengiyle, dış yüzeyde kalan kumaş rengi karşılaştırıldığında, üründe genel bir solma olmadığı ancak parlaklığının kaybolduğu görülmüştür. Ürün faturası incelendiğinde ürünün 11.03.2009 tarihinde satın alındığı incelenmiştir. 2 yıl kullanılan bir ürünün parlaklığının kaybolması olağandır. Sonuç olarak üründe üretimden kaynaklı bir hata olmadığı düşünülmektedir ” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan üründeki sorunun üretim hatasından kaynaklanmadığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.


Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girmediğinden tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları