Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Haziran 2011 Cuma

koray inanoğlu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 23.06.2011
Şikayet eden : Koray İNANOĞLU
Şikayet edilen : Al-Tel Toptan ve Perekende Cep Telf. Tic.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 16.05.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 1099,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 14.04.2011 tarihinde satın aldığı cep telefonunun satın alınma tarihinden itibaren 10 gün içinde arızalandığını, iki defa aynı arızadan servise gönderdiğini, ilkinde tamir edildi diye servisten gelen telefonun ikincisinde uzun süre serviste kalmasından dolayı kendi talebiyle iade edildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 16.05.2011 tarih ve 5308 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunma özetle; şikayet konusu cihazın tamir amaçlı Adana Teknik servislerinde bir kez cihaz için bir kez de batarya değişimi için geldiğini, 29. 04.2011 tarihinde açılmıyor şikayeti ile geldiğini ve yazılım yüklendiğini, 04.05.2011 tarihinde batarya değişimi için geldiğini cihazın bataryası değişmeden tüketici isteği ile cihazın iade edildiğini, belirtilen nedenlerden dolayı müşteri adına kanuni süre içinde bir hak oluşmadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 30.04.2011 ve 05.05.2011 tarihlerinde açılmıyor ve pow arızalarından servise verildiği, ilkinde yazılım yüklenen cihazın ikinci servise gidişinde ise tüketicinin isteği ile 13.05.2011 tarihinde onarılmadan tüketiciye teslim edildiği anlaşılmış olup tüketicinin talebi olan ödenilen bedelin iadesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, ayrıca 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesine göre “Tüketici malı teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür” hükümleri dikkate alınarak belirtilen koşulların oluşmamasından dolayı tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları