Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Haziran 2011 Cuma

hatice horoz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.



Karar Tarihi: 12.05.2011,
Şikayet eden : Hatice HOROZ
Şikayet Edilen : Yeni koza Tekstil A.Ş.
Şikayet konusu : Ayakkabı.
Şikayet tarihi : 07.04.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 79,99 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 02.12.2011 tarihinde satın aldığı ürünün yanlarda sökülme ve alttan su geçirmesi gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak red edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 05.04.2011 tarih ve 3734 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında; müşterinin fatura ibraz etmediğini, 3065 sayılı katma değer vergisi kanununun 54 seri numaralı genel tebliğ uyarınca, tüketici ödenilen bedelin iadesi işlemi için faturanın ibraz edilmesi gerektiği, fatura ibrazı gerçekleşmeden bu tür işlemin görülmesinin müşteri açısından hiçbir yasal dayanağının olmadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan ayakkabının iki tekinin ön ve yan kısımlarında açılma problemi tespit edilmiştir. Tadilatı yapılmış olan ayakkabının açılmasının nedeni kullanılan yapıştırıcı kimyasal maddenin mukavemetinin zayıf olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları