Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Haziran 2011 Cuma

berkant kayıkçı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 23/06/2011
Şikayet eden : Berkant KAYIKÇI
Şikayet edilen : Merpa İletişim Sistemleri Tic. Ve San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Wentto Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 17.05.2011
Talep : Ödenilen Bedel iadesi
Miktar : 289,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 30.09.2010 tarihinde satın alınan cihazın çeşitli arızalardan dolayı defalarca servise gönderildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 17.05.2011 tarih ve 5506 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; şikayete konu cihazın serviste farklı arızalardan işlem gördüğünü ve yasal süre içerisinde çıkışının yapıldığını, tüketicinin telefonunu hakem heyetine başvurmadan önce 23.05.2011 tarihinde kırık ve garanti kapsamı dışına çıkmış bir şekilde servise gönderdiğini, tüketicinin cep telefonunun ücretli yapılmasını kabul ettiğini, cep telefonundaki hasarın kullanıcı hatsı olduğunu, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna bağlı olarak çıkarılan Garanti belgesi uygulama esaslarına dair yönetmeliğin 14. Maddesindeki şartları taşımadığını belirtip bilirkişi incelemesinin yapılmasını talep etmektedir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinde cihazın 15.10.2010, 05.11.2010, 09.02.2011, 18.04.2011 ve 06.05.2011 tarihlerinde tuş arızasından servise verildiği ve onarım yapıldığı anlaşılmış olup cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (Tuş arızası ) ikiden fazla tekrarladığı görülmüştür. Ayrıca tüketici son olarak 25.05.2011 tarihinde cep telefonunun kendi hatası sonucu kırılmasından dolayı servise verdiğini, servisin kendisine ücretli onarım önerdiğini ve bunu kabul ettiğini Hakem heyetine müracaatta bulunduktan sonra beyan etmiştir.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları