Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Mart 2010 Perşembe

zafer şimşek

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 04.02.2010
Şikayet eden : Zafer ŞİMŞEK
Şikayet edilen : Koçtaş Yapı Marketleri A.Ş
Şikayet konusu : Beko marka bulaşık makinesi
Şikayet tarihi : 02.12.2009
Talep : Yenisi ile değişim
Miktar : 499.00 TL

Olayın Özeti
:Tüketici dilekçesinde; 03.05.2008 tarihinde kayın babası Ömer Sami KARATAŞ tarafından satın alınarak kendisine hediye edilen bulaşık makinesinin bütün metal ve cam ürünleri kirli, çizik, camları klorlu ve bembeyaz yaptığını, yetkili servise dört kez haber verilmesine rağmen sorunun giderilemediğini, servisin talimatlarının harfiyen uygulandığını, deterjan, tuz değiştirildiğini yine sorunun çözümlenmediğini, servisin en son gelmesinde bu makinelerin bu hatayı yaptığını, tabak ve cam eşyaları değiştirmesinin söylendiğini belirtilerek, malın yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 02.12.2009 tarih ve 8198 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma vekilince verilen savunmada özetle; tüketicinin ürünü iki yıla yakın bir süre önce aldığını, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği tüketicinin malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğunu, yasal süre içinde herhangi bir bildirimde bulunmadığını ve bir belge sunulmadığını, şikayetin tamamen afaki olduğunu belirterek şikayetin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir. Ayrıca Arçelik A.Ş. tarafından verilen savunmada, cihazda bugüne kadar hiçbir parça değişikliği ve tamir yapılmadığı, verilen hizmetlerin çevre faktörleri olarak adlandırılan su sertlik ayarı, parlatıcı ayarı ya da tüketici kaynaklı olarak periyodik olarak temizlenmesi gereken filtrenin temizlenmemesi sonucu meydana gelen tıkanmanın temizlenmesi olduğu, cihazın garanti belgesinde belirtilen tüm nitelikleri taşıdığı ve ayıplı mal olmadığı, cihazda bir yıl içinde aynı arızanın ikiden, farklı arızaların dörtten fazla görülmediği ve dolayısıyla üründe değişim ya da ücret iadesini gerektirecek durum olmadığı belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Fatih ALTINIŞIK (Makine Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu olan Beko marka bulaşık makinesi inceledim. Tüketici, bulaşık makinesinin 4 ay içerisinde temizlenen ürünlerde hasar oluşturmasından dolayı şikayet beyan etmiştir. Şikayet konusu olan bulaşık makinesi, ilgili şikayetler üzere tetkik edildi. Bulaşık makinesinde, zaman içinde bardak kaşık ve çatallarda çizilme olduğu tespit edilmiştir. Servis formlarında görüldüğü gibi fabrika ayarlarında sorun olduğu görülmektedir. Makinenin tuz ayarı servis tarafından değiştirilmiştir ve orijinal halinde makine kullanılmamıştır.Bulaşık makinesinde imalat hatasına rastlanmıştır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan şikayete konu makinde kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle, 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle şikayete konu bulaşık makinesi ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, malın yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları