Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Mart 2010 Cuma

yücel avcı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 07.01.2010
Şikayet eden : Yücel AVCI
Şikayet edilen : İlbey Konfeksiyon Turizm San. Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Hırka
Şikayet tarihi : 17.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 59.90 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 29.10.2009 tarihinde satın alınan hırkayı ertesi gün giydiğini ve ilk günden kollarında sarkma ve esneme olduğu için mağazanın Form’daki şubesine giderek başvurduğunu, 0211.2009 tarihinde teslim edilen ürün için kendilerinden kaynaklı bir hata olmadığının bildirildiğini, ürünün yıkanmadığını ve ütülenmediğini, yaptığı görüşmelerden de sonuç alamadığını belirterek, mal bedelinin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 17.11.2009 tarih ve 7851 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; ürünle ilgili şikayette hırkanın her iki kolunda anormal bir esneme ve dokusunda bozulma olduğunun belirtildiğini, triko ürünlerde kullanım sonucunda bir miktar esneme olmasının ürünün dokuma özelliğinin sonucu olduğunu, ancak santrifüjlü makinede yıkandıklarında sarkma ve doku bozukluğu oluşabileceğini, ürünün müşteri tarafından giyildiğini ve giyilmiş şekilde mağazaya başvurduğunu, ürünün inceleme işlemlerinin merkezleri tarafından yapıldığını ve inceleme sonucundan raporla bilgi verildiğini, yıkama ve ütüleme sonucunda ürünün esnemiş olduğunu, ürünün iç etiketinde yıkama ve ütüleme talimatları ile ilgili bilgi verildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi’nden tekstil bölümü öğretim görevlisi Handan DEMİR bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, kollarda sarkma ve deformasyon sorunları tespit edilmiştir. Söz konusu ürün, % 50 yün, % 50 sentetik elyaftan üretilmiştir. Ancak kullanılan sentetik elyafın oranı fazla olduğu ve hırkanın trikosu çok ince dokunduğu için özellikle kolların manşete yakın olan bölümündeki örgüde deformasyon oluşmuştur. Bu nedenlerden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur.Hırkada üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan şikayete konu hırkada kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu hırka ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle şikayete konu hırka ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, mal için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları