YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 04.02.2010
Şikayet eden : Turgay AYTÜRK
Şikayet edilen : Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.
Şikayet konusu : VINN 3 G Modem (Bireysel Kontratlı Modem Kampanyası)
Şikayet tarihi : 07.01.2010
Talep : Sözleşmeden dönme
Miktar : 60.00 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, Turkcell bayisi olan Elektromekanik İş Ltd. Şti. ile Bireysel Kontratlı Vınn 3 G Modem kampanyasından yararlanmak üzere adına 59678207 nolu sözleşme düzenlendiğini, sözleşme kapsamında 4GB süre/paket hacmi seçildiğinde kendisine cihazın ücretsiz verileceği ve ilk üç ay 19 TL. bedeli olduğunun belirtildiğini, bu durumun reklam broşürlerinde de açık olarak belirtildiğini, ancak ilk üç ay taahhüt edilen 19.00 TL. üzerinden ücretlendirme yapılmadığı için yapmış olduğu başvuruda, kendisine verilen cihazın E176 yerine E180 modeli verildiğini ve bu modemin alınması dolayısıyla kampanyadan yararlandırılamayacağının şifahi olarak söylendiğini, gerek kampanya bilgisi için yaptığı başvuruda gerekse sözleşme imzalanması sırasında bu modemi aldığında bu tür bir uygulama olduğunun KESİNLİKLE söylenmediğini, sunulan sözleşmenin tip sözleşme olması nedeniyle kabul edilmemesi gibi bir olanak olmadığını, bu konuda detaylı bilgi verilmesinin ticari ahlak gereği olduğunu, sözleşmenin incelenmesinde de kampanyaya katılma durumunda E176 veya E 180 modemin ücretsiz verileceği ve ilk üç ay için taahhüt edilen indirimden cihaz nedeniyle yararlanılamayacağının belirtilmediğini, reklam için dağıtılan broşürlerde de bulunmadığını, konunun çözümü için yapmış olduğu ilk başvurunun Kaymakamlık İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığının 17.12.2009 tarih ve 845 sayılı kararı ile husumetin Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. olması gerektiğinin değerlendirilerek reddedildiğini belirterek, kampanya dahilinde kendisinden fazla tahsil edilen 20 TL x 3 Ay = 60.TL.’ nin iadesi ile düzenlenen sözleşmenin iptalini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 17.11.2009 tarih ve 7856 sayılı yazı ile firmadan savunma istenilmiş, savunma verilmemiştir.
İnceleme ve Gerekçe : 4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4/A maddesinde; “Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilanlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir.” hükmü düzenlenmiştir.
Söz konusu olayda, kampanya ile ilgili düzenlenen sözleşme ve/veya kampanyaya ilişkin firmanın reklam broşürlerinde ücretsiz verileceği belirtilen modem cihazlarından, (E 176 veya E 180) E 180 modem cihazının verilmesi durumunda kampanyadan yararlanılamayacağı yönünde bir bilgi yer almadığı, kaldı ki her iki cihazın da kampanya kapsamında ücretsiz verildiği dikkate alındığında cihaz ayrımı nedeniyle kampanyadan yararlandırmama gibi bir uygulamanın haksız ve yersiz olduğu, bu yönüyle firma tarafından sunulan hizmetin yukarıda da belirtildiği üzere yasanın 4/A maddesinde tanımlanan ayıplı hizmet kapsamına girdiği anlaşılmaktadır.
Belirtilen nedenlerle; tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle kampanya dahilinde tüketiciden fazla tahsil edildiği anlaşılan 60.00 TL.’ nin tüketiciye iadesine, düzenlenen sözleşmenin iptaline, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Karar Tarihi: 04.02.2010
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
25 Mart 2010 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2010
(796)
-
▼
Mart
(105)
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- aslı çiçek
- ahmet uysal
- ahmet kökçü
- zafer şimşek
- yusuf yavuz
- uğur mirza zeyrek
- turgay aytürk
- süheyla serpin
- siran kaleli
- serkan aydemir
- semra ünalmış
- recep taşkıran
- recep aslan
- rabia gülen
- özgür ergün
- nilüfer özen
- meryem cemre okandan
- hülya zeybek
- hasan öz
- gürbüz güney
- gülşah ceren gürbüz
- fethi ölgün
- faruk bayerği
- evrim utku
- erhan mete
- demet önerden
- cüneyt türker
- cahit çağlar
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- berat irez
- bekir saraçoğlu
- arif büyüktatlı
- ahmet yavuz
- zafer şimşek
- yaşar kılınç
- uğur dinli
- tülin yücesoy
- sidar günay
- sefer tosun
- saniye aksoy
- orhan yanık
- nazife doğru
- nazan erışık
- murat şenel
- muhsin küçükusta
- muazzez aysel
- melisa kaya
- melek diker
- mehmet zahir ışın
- mehmet yıldız
- mehmet tutak
- mahmut özenir
- kubilay özdemir
- idris ekin
- ibrahim kocaman
- hüseyin uysal
- hülya kök
- hülya kök
- hikmet bulak
- emre eren
- dursun gündoğdu
- ayhan yılmaz
- atila güler
- ahmet özgür
- ahmet burak
- zekeriyya öztekin
- yücel avcı
- veysel doğan şen
- turan kaplan
- tolga gürsoy
- tamer temelli
- songül yavuz
- şermin kurt
- serkan gökgün
- serhat yıldırım
- raziye tirenk
- pembegül elvan
- özay bozgüney
- nimet çelebi
- nilgün tunca
- nazik temur
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- meryem karasu
- mehmet gübür
-
▼
Mart
(105)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder