Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Mart 2010 Perşembe

siran kaleli

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 04.02.2010
Şikayet eden : Siran KALELİ
Şikayet edilen : Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Acer Marka Bilgisayar
Şikayet tarihi : 29.12.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 1.072,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 25.11.2007 tarihinde satın alınan cihazın arızalanması nedeniyle adresini Acer Müşteri Hizmetlerinden aldığı ve servisi olduğu söylenen Datapro’ ya gönderdiğini, 30.10.2009 tarihinden bu yana bilgisayarın serviste olduğunu ve 30 işgünü yasal onarım süresinin aşıldığını belirterek, bilgisayar için ödediği bedelin ve bilgisayarda takılı olan bellek kartı ve bilgisayar ile birlikte gönderilen bilgisayar çantasının iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 29.12.2009 tarih ve 9106 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. firma vekilince verilen savunmada özetle; şikayetin 2 yıllık zaman aşımından sonra yapıldığı için zaman aşımı itirazlarının olduğu, müvekkil şirketin sadece satıcı olduğunu, mala garanti veren de teknik servis hizmetini sunanın da ithalatçı firmanın olması nedeniyle müvekkil şirketin sorumluluğunun bulunmadığını, arıza ihbarının da müvekkil şirkete değil yetkili servise yapıldığını, yaysal onarım süresinin aşılmasından satıcı firmanın kusur ve sorumluluğunun kabul edilemeyeceğini, şikayet dosyasına ithalatçı firmanın dahil edilmesi gerektiğini, sorumluluğun ithalatçı firmaya ait olması ve yasal koşulların oluşmadığından şikayetin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 30.10.2009 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servisine teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Satıcı savunmasında, şikayette iki yıllık zaman aşımı olduğunu ve arıza bildiriminin satıcı firmaya değil servise yapılması nedeniyle yasal onarım süresinin aşılmasından satıcı firmanın sorumlu tutulamayacağını belirtmiş ise de, cihazın arızasının garanti süresi dolmadan yetkili servisine bildirildiği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 1.072.00 TL’ ye satın alınan bilgisayar için ödenen bedel ile bilgisayara takılı bellek kartı ve bilgisayar çantasının firma tarafından tüketiciye iade edilmesi gerektiğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları