Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Mart 2010 Cuma

serkan gökgün

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 07.01.2010
Şikayet eden : Serkan GÖKGÜN
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu

Şikayet tarihi : 23.11.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 690,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 07.02.2008 tarihinde satın alınan cihazın 28.04.2008, 22.12.2008 , 06.08.2009 tarihlerinde servise gönderdiğini ancak cihazın arızasının giderilemediğini en son 29.09.2009 tarihinde yine aynı arızadan servise gönderdiğini ancak otuz işgünü aştığı halde herhangi bir sonuç alamadığını belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 23.11.2009 tarih ve 7998 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiş, verilen savunmada özetle; dilekçede belirtilen hususları kabul etmediklerini, Nokia Türkiye’ nin üst seviye yetkili servisi Teleservis tarafından ürünün garanti dışı olduğunu, bilinçsiz müdahale tespit edildiğini bildirdiğini, buna rağmen ürünün farklı bir servise gönderilerek ve değişiminin istendiğini ve ürünün garanti dışı görünmesine rağmen 356905030600498 seri nolu ürünle değiştirilerek 26.11.2009 tarihinde kendilerine gönderildiğini, tüketicinin ürünü firmalarından teslim aldığını ve değişimi kabul etiğini, bu nedenle talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 29.09.2009 tarihinde arızası nedeniyle teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları