Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Mart 2010 Pazartesi

mehmet zahir ışın

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 21.01.2010
Şikayet eden : Mehmet Zahir IŞIN
Şikayet edilen : ARERA Elektronik Bilgisayar İth. İhr.Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Acer Marka Bilgisayar
Şikayet tarihi : 22.12.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 2.370,38 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 24.12.2007 tarihinde satın alınan bilgisayarın aşırı ısındığını ve 40 dk. süre içerisinde ekranın ısınıp kapandığını, pil ömrünün 3 dakika gitmediğini, 14.09.2009 tarihinde servise teslim edilen cihazın garanti şartları gereği 30 işgünü içerisinde onarılıp teslim edilmesi gerektiği halde halen sonuç alamadığını belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 22.12.2009 tarih ve 8862 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; tüketicinin iade talebinde bulunduğu ürün hakkında haksız olduğunu, her ne kadar tüketicinin 30 işgünü içinde ürünün gelmediğini iddia etse de kendilerine gönderilen evraklarda bir belge olmadığını, servis formu incelemesinde ürünün geldiğini ancak tüketicinin almadığını ayrıca ürünün garanti süresinin dolmasına birkaç ay kala bu şekilde davrandığından kötü niyetli olduğunun düşünüldüğünü yönetmeliğin 14 maddesi gereği de, değişim veya iade şartlarının oluşmadığını bu nedenlerle talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; dilekçeye ekli 14.09.2009 tarih ve 1387 sayılı Teknik Servis Formundan 14.09.2009 tarihinde arızası nedeniyle teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, 2.370.38 TL’ ye satın alınan bilgisayar için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iade edilmesi gerektiğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları