Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Mart 2010 Cuma

tamer temelli

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 07.01.2010
Şikayet eden : Tamer TEMELLİ
Şikayet edilen : Teknik Telekom Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 09.12.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 155,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 11.01.2008 tarihinde satın alınan cihazın servise beş defa gittiğini ve halen arızalı olduğunu, garantili olan cihazın en son gittiğinde 30 işgünü geçtiği halde tamir edilemediğini belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 09.12.2009 tarih ve 8491 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma adresine gönderilen yazı firmanın adresten ayrıldığı belirtilerek PTT tarafından iade edilmiştir. Cihazın tüketici tarafından teslim edildiği servis (Merit Pazarlama Ltd. Şti.) tarafından cihazın 06.11.2009 tarihinde merkez servise gönderildiği, değişiminin Nokia tarafından onaylandığını ancak cihazın ithalindeki gümrük problemlerinden dolayı gecikme yaşandığını ve tüketiciye teslim edilemediği belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 06.11.2009 tarihinde arızası nedeniyle teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları