YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi : 25.02.2010
Şikayet eden : Ahmet KÖKÇÜ
Şikayet edilen : Mer-Pa İletişim Sistemleri Tic. ve San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : G.Mobile Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 25.01.2010
Talep : Ücretsiz onarım
Miktar : 275, 00 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 18.06.2008 tarihinde satın alınan cep telefonunun tamamen doğal sebeplerden dolayı ses sistemlerinden arızalandığını ve ön panelinin şekil olarak özelliğinin bozulduğunu kısa sürede deforme olmaması gerektiğini, garanti belgesi ile şirkete başvurduğunda kullanıcı hatası denilerek ücret talep edildiğini, telefonun arka kapak kamera camının da arızalı olduğunu resim ve çekim yapmadığını belirterek telefonun ücretsiz onarımını talep etmektedir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: 25.01.2010 tarih ve 912 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; cihaz üzerinde yapılan teknik incelemede cihazın darbe ve baskı sonucu zarar gördüğünün ve arka kapakta soyulmalar olduğunun tespit edildiğini, cihazdaki arızanın kullanım kaynaklı olduğu için Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğinin 13. maddesi gereği ücretsiz onarım yükümlülüğünün doğmadığını, yönetmeliğin 14 maddesi gereği, tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması hallerinde tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceğini, söz konusu olayda bu şekilde bir durum olmadığını bu nedenlerle talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu” Tüketicinin cep telefonunun ekranında herhangi bir görüntünün olmadığı, ekran displayinin arızalı olduğu anlaşılmaktadır. Cep telefonunda herhangi bir çatlaklık olmadığı ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmadığından herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı anlaşıldığından Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır.
Cep telefonunun sim kart haznesindeki entegre elemanının bir ucu arızalı olması sebebiyle, karşı tarafa sesin gitmediği zaman zamanda sesin kesik-kesik gittiği, söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşıldığından, cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.
” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporunun incelenmesinden cihazın arızalı olduğu, cihazda kullanıcı hatası olmadığı, arızanın imalat hatasından kaynaklandığı ve cihazın 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde tanımlanan ayıplı mal kapsamına girdiği kanaatine varıldığından tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cihazın satıcı tarafından ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise yenisi ile değiştirilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
29 Mart 2010 Pazartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2010
(796)
-
▼
Mart
(105)
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- aslı çiçek
- ahmet uysal
- ahmet kökçü
- zafer şimşek
- yusuf yavuz
- uğur mirza zeyrek
- turgay aytürk
- süheyla serpin
- siran kaleli
- serkan aydemir
- semra ünalmış
- recep taşkıran
- recep aslan
- rabia gülen
- özgür ergün
- nilüfer özen
- meryem cemre okandan
- hülya zeybek
- hasan öz
- gürbüz güney
- gülşah ceren gürbüz
- fethi ölgün
- faruk bayerği
- evrim utku
- erhan mete
- demet önerden
- cüneyt türker
- cahit çağlar
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunla...
- berat irez
- bekir saraçoğlu
- arif büyüktatlı
- ahmet yavuz
- zafer şimşek
- yaşar kılınç
- uğur dinli
- tülin yücesoy
- sidar günay
- sefer tosun
- saniye aksoy
- orhan yanık
- nazife doğru
- nazan erışık
- murat şenel
- muhsin küçükusta
- muazzez aysel
- melisa kaya
- melek diker
- mehmet zahir ışın
- mehmet yıldız
- mehmet tutak
- mahmut özenir
- kubilay özdemir
- idris ekin
- ibrahim kocaman
- hüseyin uysal
- hülya kök
- hülya kök
- hikmet bulak
- emre eren
- dursun gündoğdu
- ayhan yılmaz
- atila güler
- ahmet özgür
- ahmet burak
- zekeriyya öztekin
- yücel avcı
- veysel doğan şen
- turan kaplan
- tolga gürsoy
- tamer temelli
- songül yavuz
- şermin kurt
- serkan gökgün
- serhat yıldırım
- raziye tirenk
- pembegül elvan
- özay bozgüney
- nimet çelebi
- nilgün tunca
- nazik temur
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- murat yüksekbaş
- meryem karasu
- mehmet gübür
-
▼
Mart
(105)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder