Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

29 Mart 2010 Pazartesi

ahmet kökçü

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 25.02.2010
Şikayet eden : Ahmet KÖKÇÜ
Şikayet edilen : Mer-Pa İletişim Sistemleri Tic. ve San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : G.Mobile Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 25.01.2010
Talep : Ücretsiz onarım
Miktar : 275, 00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 18.06.2008 tarihinde satın alınan cep telefonunun tamamen doğal sebeplerden dolayı ses sistemlerinden arızalandığını ve ön panelinin şekil olarak özelliğinin bozulduğunu kısa sürede deforme olmaması gerektiğini, garanti belgesi ile şirkete başvurduğunda kullanıcı hatası denilerek ücret talep edildiğini, telefonun arka kapak kamera camının da arızalı olduğunu resim ve çekim yapmadığını belirterek telefonun ücretsiz onarımını talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 25.01.2010 tarih ve 912 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; cihaz üzerinde yapılan teknik incelemede cihazın darbe ve baskı sonucu zarar gördüğünün ve arka kapakta soyulmalar olduğunun tespit edildiğini, cihazdaki arızanın kullanım kaynaklı olduğu için Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğinin 13. maddesi gereği ücretsiz onarım yükümlülüğünün doğmadığını, yönetmeliğin 14 maddesi gereği, tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması hallerinde tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceğini, söz konusu olayda bu şekilde bir durum olmadığını bu nedenlerle talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu” Tüketicinin cep telefonunun ekranında herhangi bir görüntünün olmadığı, ekran displayinin arızalı olduğu anlaşılmaktadır. Cep telefonunda herhangi bir çatlaklık olmadığı ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmadığından herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı anlaşıldığından Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır.
Cep telefonunun sim kart haznesindeki entegre elemanının bir ucu arızalı olması sebebiyle, karşı tarafa sesin gitmediği zaman zamanda sesin kesik-kesik gittiği, söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşıldığından, cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.
” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporunun incelenmesinden cihazın arızalı olduğu, cihazda kullanıcı hatası olmadığı, arızanın imalat hatasından kaynaklandığı ve cihazın 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde tanımlanan ayıplı mal kapsamına girdiği kanaatine varıldığından tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cihazın satıcı tarafından ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise yenisi ile değiştirilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları