Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Mart 2010 Salı

sefer tosun

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 21.01.2010
Şikayet eden : Sefer TOSUN
Şikayet edilen : Tansal Elektronik San. ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Twınsım Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 14.12.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 335.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 25.06.2008 tarihinde satın aldığı telefonunun şarj konektörünün kırık olduğundan garanti kapsamına alınmadığını, konektörün yuvasına bir metal ile zorlama yapılmadığı sürece kırılmayacağını, düşmelerde etkilenmeyeceğini ve tarafından bir zorlama olmadığını belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 14.12.2009 tarih ve 8608 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; cihazın arızası üzerine teknik servisine gönderildiğini, teknik servisin şarj konektörünün kırık olduğunu ve garanti dışı olduğu için ücret karşılığı değiştirilebileceğini bildirdiğini, müşterinin bundan rahatsız olarak heyete başvurduğunu, kendilerinin üretici firma olmadıklarını, sorumluluğun üreticiye ait olduğunu ve üretici firma ile görüşüldüğünde evrak orijinallerinin gönderilmesi durumunda gerekenin yapılacağı bilgisinin verildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi)bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Cep telefonunda kısmen çizikler olduğu, fakat herhangi bir çatlaklık olmadığı ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmadığından, herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı Şarj adaptör cihazı konnektörünün cep telefonu şarj konnektörüne yanlışlıkla birçok kez ters takılması ve takarken de zorlanması sebebiyle, telefonun şarj konnektörünün kırıldığı anlaşılmaktadır.
Şarj adaptör cihazı konnektörünün cep telefonu şarj konnektörüne jak üzerinde ok işareti olmasına rağmen yanlışlıkla birçok kez ters takılması ve takarken de zorlanması sebebiyle, telefonun şarj konnektörünün kırıldığı anlaşıldığından, söz konusu üründeki arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmaktadır.” Şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda kullanım hatası olduğu anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un Garanti Şartlarını düzenleyen 13/3. Maddesinde tüketicinin seçimlilik hakları belirtilmiş, 13/4 maddesinde ise, “Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, ikinci ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.” Hükmü düzenlenmiştir. Cihazda kullanıcı hatası olduğu anlaşıldığından talebin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları