Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Mart 2010 Pazartesi

idris ekin

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 21.01.2010
Şikayet eden : İdris EKİN
Şikayet edilen : Adese Alışveriş Merkezi Tic.A.Ş.
Şikayet konusu : Premier Marka Işıldak
Şikayet tarihi : 25.12.2009
Talep : Ücretsiz onarım
Miktar : 25,90 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 10.09.2008 tarihinde satın alınan ışıldağın bir yıl sonra bozulduğunu, servisine götürdüğünü, servis tarafından akü arızasının olduğunu ve akü arızasının garanti kapsamına girmediğini bildirerek tamir edilmediğini, oysa garanti belgesinin 2. maddesinde ”Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmamız garantisi kapsamındadır.” denildiğini, kullanıcı hatası olduğunu düşünmediğini belirterek malın ücretsiz onarılmasını talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 25.12.2009 tarih ve 8964 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; müşterinin şikayeti doğrultusunda ürünün teknik sevisi tarafından incelendiğini ve arızanın ürünün aküsünden kaynaklandığının tespit edilerek müşterinin bilgilendirildiğini, şarjlı ışıldak vb. cihazlarda kuru akü kullanıldığını ve bu tip cihazların kullanım kılavuzunda belirtilen şartların uygulanması gerektiğini, bu şartlara uyulmadığı taktirde garanti kapsamı dışına alındığını, kullanım kılavuzunda şartlar ve sürelerle ilgili açıklama bulunduğunu, buna dayanarak 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Kanun’un 13. maddesindeki garanti yönetmeliği kapsamında tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızaların garanti kapsamı dışında olduğunu, servis tarafından ürünün zarar gören parçasının garanti kapsamı dışında olduğu bilgisinin müşteriye bildirildiğini ve belirtilen nedenlerle şikayetin hukuka aykırı olduğunu ve talebin ret edilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Her ne kadar satıcı firma savunmasında cihazın yetkili servis tarafından incelendiğini ve malın kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızaların garanti kapsamı dışında olduğunu ve yetkili servis tarafından zarar gören parça için garanti kapsamı dışında olduğu bilgisinin müşteriye verildiğini belirtmiş ise de; dilekçeye ekli yetkili servis olduğu belirtilen Tufan Soğutmaya ait 22.12.2009 tarih ve 0642 nolu belgede ürün sorunu olarak “akü arızası” ve “garantiye girmez” açıklaması yapılmıştır. Yetkili teknik servis raporunda herhangi bir kullanım hatasından bahsedilmemiştir. Akünün arızalı olduğu belirtilmiştir. Cihaza ait garanti belgesinin 2. maddesinde ”Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmamız garantisi kapsamındadır.” Denilmektedir. 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/2. maddesi “Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içeresinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür” hükmü gereği tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cihazın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise yenisi ile değiştirilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları