Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Mart 2010 Salı

arif büyüktatlı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 04.02.2010
Şikayet eden : Arif BÜYÜKTATLI
Şikayet edilen : Nokia Telekomünikasyon Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 29.12.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 750.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 23.06.2008 tarihinde satın alınan cihazın arızası nedeniyle servise gönderilmesi sonucunda sorunun devam ettiği için yeni cihaz istediğini, gönderilen cihazda da aynı sorunların devam etmesi üzerine tekrar servise gönderildiğini, ancak gelen cihazda da sorunların devam ettiğini belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 29.12.2009 tarih ve 9074 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; 13.05.2009 tarihinde Genpa teknik servisine giren cihazın 356993014470005 imei nolu cihaz ile değiştirildiğini, değişen cihazın ise iki kez Teleservice yetkili servisine iki kez girişi olduğunu, 13.11.2009 tarihinde kapanıyor şikayeti ile giren cihaza güncel yazılım yüklendiğini, 24.11.2009 tarihinde donuyor şikayeti ile girdiğini ve kalibrasyonları yapılarak güncel yazılım yüklendiğini ve işlemlerinin tamamlandığını, cihaz ile ilgili gerekli kontrollerin yapılması için yetkili teknik servislerinden birine başvurulması gerektiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, faturada belirtilen 356993011470198 imei nolu cihazın servis tarafından değiştirildiği ancak 356993014470005 nolu yeni cihazda da arızaların devam ettiği, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (kapanma) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları