Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Mart 2010 Cuma

ilyas altıniş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 07.01.2010
Şikayet eden : İlyas ALTINİŞ
Şikayet edilen : Yapı Ticaret Ramazan Kuzucu ve Ortakları Kolektif Şirketi
Şikayet konusu : Siemens marka bulaşık makinesi
Şikayet tarihi : 13.07.2009
Talep : Yenisi ile değişim
Miktar : 700.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 25.07.2006 tarihinde satın alınan 3 yıl garantili bulaşık makinesinin bulaşıklarda cam olanlarda çizilme ve renk değişikliği, çatal ve bıçaklarda çizilme oluşturduğunu, ilk çağırdığı servisin tuz eksikliğinden kaynaklandığın belirterek tuz kutusunu değiştirdiğini ve tuz ayarını yükselttiğini, makinenin darbe aldığını, ikinci gelen servisin ise önceki yapılan işlemi hatalı bularak tuz ayarını kapattığını, servislerin farklı şeyler söylemelerinin güvenini yitirmesine neden olduğunu, servisin yeni bardak denemesini isteyerek bir hafta süre verdiklerini, bu sürede sorunun çözülüp çözülmediğini anlamanın mümkün olmadığını, kendisini çok oyaladıklarını ve eşyalarının zarar gördüğünü, makinenin darbe aldığını, makineye güveninin kalmadığını ve sorunun çözümlenmediğini belirterek, malın yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 13.07.2009 tarih ve 4296 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, verilen savunmada; söz konusu bulaşık makinesinin 13.07.2009 tarihinde Pozcu yetkili servisi tarafından kontrol edildiğini ve fonksiyonel olarak bir arızanın bulunmadığını, normal ve faal olarak çalıştığının tespit edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Yüksek Makine Mühendisi Fatih ALTINIŞIK bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi; şikayete konu bulaşık makinesinin ilgili şikayetler üzerine tetkik edildiğini, bulaşık makinesinde zaman içinde bardak, kaşık ve çatallarda çizilme olduğunun tespit edildiğini, makinenin sağ dış kapağında eğilme gözlendiğini, servis formlarında da görüleceği üzere makinenin fabrika ayarlarında sorun olduğunu, makinenin tuz ayarının sürekli değiştirildiğini ve makinenin orijinal halinde kullanılamadığını, makinede imalat hatası olduğunu rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan şikayete konu bulaşık makinesindel üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu bulaşık makinesi ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle şikayete konu makine ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, firma tarafından malın yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise mal için ödenen bedelin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları