Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Mart 2010 Çarşamba

hasan öz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 04.02.2010
Şikayet eden : Hasan ÖZ
Şikayet edilen : Tesco – Kipa Kitle Pazarlama Tic. ve Gıda San. A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 13.01.2010
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 339.90 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 22.07.2008 tarihinde satın alınan cihazın açıldıktan hemen sonra kendi kendine kapandığını ya da kilitlendiğini, defalarca firma yetkililerine götürdüğünü, her seferinde yapıldığı ve problemin giderildiğinin söylenmesine rağmen aynı hatanın devam ettiğini belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 13.01.2010 tarih ve 395 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; cihazın 4 kez yetkili servise gönderildiğini, 13.08.2009 tarihinde ekran ve kendi kendine kapanma şikayetinden gönderildiğini ve ekran değişimi ile yazılım güncellemesi yapıldığını, 07.09.2009 ve 22.10.2009 tarihlerinde kendi kendine kapanma şikayetinden gönderildiğini ve servise giren tüm cihazlara uygulanan güncel yazılım yüklendiğini ve arıza görülmediğinden tamir işlemi yapılmadığını, 07.12.2009 tarihinde kendi kendine kapanma şikayetinden gönderildiğini ve elektronik parça değiştirilerek yazılım yüklendiğini, cihazın iki farklı arıza tespiti ve tamirinin yapıldığını Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14.a maddesinde belirtilen sebeplerin oluşmadığı için iade işleminin yapılamadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Satıcı firma savunmasında, cihazın iki farklı arızadan onarım gördüğünü belirterek yasal şartların oluşmadığını belirtmiş ise de, cihazın 4 kez kendi kendine kapanma şikayetinden yetkili servisine gönderiliğini ve 2.ve 3. gönderilmesinde yazılım yüklenmesine rağmen arızanın giderilemediği ve aynı arıza ile son gönderilmesinde elektronik parça değişimi yapıldığı, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (kapanma) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları