Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Mart 2010 Pazartesi

mehmet tutak

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 21.01.2010
Şikayet eden : Mehmet TUTAK
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 25.12.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 507.63 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 09.01.2008 tarihinde satın alınan cihazın dört kez çeşitli şikayetlerden teknik servisine gitmesine rağmen cihazın düzelmediğini, zaman zaman telefonda donma olduğunu belirterek, telefonun yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 25.12.2009 tarih ve 8963 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; tüketicinin dilekçesinde belirtilen hususların kabul edilmediğini, şikayete konu cihazın 2008 yılı içinde 3 kez farklı arızalardan serviste işlem gördüğünü, ürünün kullanımını engelleyen bir durum olmadığının servis süreçlerindeki zaman farkından anlaşılabileceğini, tüketicinin son arızanın üzerinden bir yıl geçtikten sonra ve garanti süresinin bitmesine bir aydan kısa bir süre kalmışken ve servise bile başvurmadan doğrudan hakem heyetine başvurduğunu, değişim için yasal şartların oluşmadığını bu hususların dikkate alınarak şikayetin reddine karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 2008 yılı içerisinde farklı arızalardan dört kez servise gönderildiği, üç sefer onarım gördüğü, bir gönderilmesinde ise arızaya rastlanmadığı belirtilmiştir. Cihazın son onarımının 22.12.2008 tarihinde yapıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden cihazın bir yıl içinde aynı arızayı ikiden fazla,farklı arızaları dörtten fazla veya belirlenen garanti süresi içerisinde toplam arızaları altıdan fazla tekrarlamadığı ve garanti şartları gereği, değişim veya bedel iadesi şartlarının oluşmadığı anlaşıldığından Tüketici talebinin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları