Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Mart 2010 Salı

tülin yücesoy

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 21.01.2010
Şikayet eden : Tülin YÜCESOY
Şikayet edilen : Puma Spor Giyim San. Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Puma Marka tişört
Şikayet tarihi : 24.12.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 196.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 26.09.2009 tarihinde satın alınan montta kısa sürede deformeye bağlı kumaşta aşınma ve aşınma sonrasında yırtılma oluştuğunu, firmaya gönderildiğini ancak kabul edilmediğini belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 24.12.2009 tarih ve 8928 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma vekilince verilen savunmada; ürünün mağaza tarafından müvekkil şirkete gönderildiğini ve burada teknik inceleme sonucu herhangi bir üretim hatası tespit edilmediğini, tüketicinin malın teslimi tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğunu ancak bildirmediği için başvurunun zaman aşımına uğradığını, tüketicinin ürün ile birlikte kendisine verilen “Ürün Kullanma ve Bakım Kılavuzu” na uygun kullanması gerektiğini, normal kullanım neticesinde deforme olmasının mümkün olmadığını, belirtilen nedenlerle talebin reddine karar verilmesinin talep edildiğini, ayıp iddialarının kabul edilmemekle birlikte, eğer ayıp söz konusu ise bunun bilirkişi tarafından raporlanmasının talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konu ürünün incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi raporunda; penye ve coton kumaştan dokunularak üretilen ürünün yan alt kısımlarında deforme sonucu yırtılma ve tümünde esneme görüldüğünü, esnemenin ürünün her yerinde aynı olmadığını, özellikle dikiş kenarlarına denk gelen kısımlarda daha fazla olduğunu, esnemenin üründe yeterli kalitede kumaş kullanılmamasından kaynaklandığını, üründeki yırtılmanın ise herhangi bir yere takılma veya kesilme vb. durumdan oluşmadığını, yırtılan kısmın incelendiğinde kumaşın inceldiği ve incelen kısmın ortasında yırtık oluştuğunun görüldüğünü, ürünün esnek ve yumuşak dokulu ipliklerden üretildiği için deforme olmaması için sık dokunması gerektiğini, ürün kumaşının seyrek dokunduğunu ve dokuma sırasında kullanılan ipliğin yeterli kalitede olmadığı için üründe esneme ve esnemeye bağlı yırtılma oluştuğunu, şikayet konusunun üretimden kaynaklı olduğunun düşünüldüğünü rapor etmiştir.
Bilirkişi raporunun incelenmesinden şikayete konu üründeki esneme ve yırtılmanın üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle, şikayete konu mont ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, mal için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları