Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Mart 2010 Cuma

turan kaplan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 07.01.2010
Şikayet eden : Turan KAPLAN
Şikayet edilen : YKM Giyim ve İhtiyaç Maddeleri Tic. San. A.Ş.
Şikayet konusu : Galatasaray forması
Şikayet tarihi : 07.12.2009
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 89.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 14.10.2009 tarihinde Galatasaray forması satın aldığını, ancak eve geldiğinde ürünün birçok yerinde çeşitli defoların olduğunu gördüğü için hemen mağazaya sorunu ilettiğini, mağaza görevlilerinin sorunun çözümü için ürünün ilgili firmaya gönderileceğini beyan ettiklerini, 26.10.2009 tarihinde gönderilen matbu bir yazı ile sorunun üretim aşamasından kaynaklanmadığının söylenerek ürünün iade edildiğini belirterek, ödenen bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 07.12.2009 tarih ve 8307 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; ürünün Tüketici Sorunları Hakem Heyeti tarafından incelenmesinin talep edildiği bildirilmiştir. Üretici firma, şikayetin incelendiğini, inceleme sonucunda sorunun ürünün üretim aşamasından kaynaklanmadığının tespit edildiğini rapor etmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesi ekinde yer alan ve mağaza tarafından düzenlenen ürüne ait şikayet formunda, üründe çeşitli yerlerde deformeler ve küçük iplik çıkmaları olduğu belirtilmiştir. Üretici firma raporunda her ne kadar şikayetin incelendiğini, inceleme sonucunda sorunun ürünün üretim aşamasından kaynaklanmadığının tespit edildiğini rapor etmiş ise de, sorunun kullanıcı hatasından kaynaklandığı yönünde bir bilgiye de yer vermemiştir. Şikayet dilekçesi ekinde yer alan ürüne ait şikayet formundan da belirtilen ve 14.10.2009 tarihinde satın alınan formada çok kısa sürede iplik çıkması olmasından üründeki sorunun kullanım hatasından değil imalat hatasından kaynaklandığı kanaatine varılmıştır.

Belirtilen nedenlerle, 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle, formanın ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, mal için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları