YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 04.11.2010
Şikayet eden : Mustafa SOLMAZ
Şikayet edilen : Vatan Bilgisayar Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Şikayet konusu : Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 28.07.2010
Talep : Ayıplı Malın İadesi
Miktar : 1,546,90 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 14.06.2010 tarihinde Vatan Bilgisayar’ dan aldığı htc marka 8585 hd2 model 354120036784575 imei numaralı Pda cep telefonunun arayan kişinin numarasını göstermemesi ve resim çekip çekilen e-mail ‘i gönderdikten sonra tekrar resim çekmek istediğinde kamera uygulaması başlatılamadı yada DİVECE EXE. hatası verdiği bu problemlerden dolayı servise gönderdiğini, 30.06.2010 tarihinde sorun bulunamadı iddası ile PDA cep telefonunun kendisine iade edildiğini, fakat kendisinin ürünü tekrar incelediğinde arayanın kimliğini göstermemesi arızasının düzeldiğinin fakat kamerayla ilgili problemin düzelmediğinin görüldüğünü bu nedenlerle aldıktan kısa bir süre içinde arızalanan cep telefonunun ayıplı olduğunu düşünerek ayıplı malın bedelinin iadesini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 28.07.2010 tarih ve 7344 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; şikayete konu olan ürünün tüketiciye orijinal ve ayıpsız teslimi yapıldığını, arızanın var olup olmadığını ve kullanım hatası olup olmadığının ancak yetkili servis formuyla tespitinin mümkün olduğunu, konunun yetkili servisine sorulması ya da yetkili evrakı ile teknik raporunun müşteki tarafından ibraz edilmesi gerektiğini, bu nedenle öncelikli olarak yetkili servisten ayıplı ürün bilgilerinin celbinin talep edileceğinin; ilgili belgeler geldikten sonra tekrar savunmada bulunmak için ek süre verilmesini talep etmektedir.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “ şikayet konusu Htc marka 8585 hd2 model 354120036784575 imei numaralı PDA cep telefonun yapılan ilk inlemesinde söz konusu arızların üzerinde durularak bazı denemelerde bulunulduğunda rehbere yapılan farklı isim kaydedilip aramalar sağlandığında arayanın numarasını göstermeme arızasına rastlanmamış olup birçok resim çekilerek denemeler yapılmış çekilen resimleri e-mail gönderimi yapılıp tekrar kameraya girildiğinde “KAMERA UYGULAMASI BAŞLATILAMADI KAMERA AYGITININ KURULUMU BAŞARISIZ OLDU” uyarısıyla karşılaşılmıştır. Bu durum birden fazla denemenin sonucu elde edilmiştir. Pda cihazın yapılan incelemeler sonucu sürekli olmamak kaydı ile kamera uygulamasının başlatıldığında hata mesajının oluşması ve bu durumun sadece söz konusu pda cihazın kapatılıp tekrar açılarak giderilmesi gerektiğinden, servis formunda bu arızayla karşılaşılmaması için gereken bir önlemin olup olmadığı hakkında bir ifadenin olmaması ilk gönderilme arızalarında biri olan arayan kişinin kimliğini göstermeme arızasının giderilmesinde serviste bu duruma karşı PDA cihaza software (yazılım) yüklenmiş olabileceği düşünülerek. Alım tarihi olan 14.06.2010 tarihinden 15 gün içerisinde servise gönderilmesi ve mevcut arızanın halen devam etmesi göz önünde bulundurularak söz konusu cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün satın alındığı tarihten itibaren ilk bir ay içinde arızalandığı ve üründeki arızanın bilirkişi raporuyla tespit edildiği anlaşıldığından şikayete konu cihaz 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanan ayıplı mal kapsamında değerlendirilmiştir.
Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketici malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğunu, bu durumda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmış olup Bu nedenlerden dolayı satın alınan malın ayıplı mal kapsamında değerlendirilebileceği için tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir. .
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
21 Aralık 2010 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2010
(796)
-
▼
Aralık
(259)
- türen ramazanoğlu
- turgay aytürk
- turgay aytürk
- songül er
- solmaz karcı
- sinan fer
- sinan derya
- serhat kanlı
- özgen kale
- ömer eke
- nuriye müge acarkaş
- neval boyraz
- nermin ahi
- necla kınay
- nazife peker
- mevlüt karadoğan
- mehmet demirkol
- maryet tanlı
- kadir ersoy
- ibrahim efetürk
- hüseyin gündüz
- hıdır kiremit
- hasan yozğut
- güllü dinç
- funda aydın
- fatih bingöl
- fahrettin ayvalı
- esra tokuçcu
- ersin gümüş
- erkan kutlu
- eray şavk
- dilek yetim
- canan bolşen
- burcu bayraktar
- bilal bülent ışık
- arif çağdaş acar
- ansu müzeyyen taner
- zuhal özcan
- zafer kuşatan
- yunus emre
- yeşim avcı
- uğur atcı
- uğur atcı
- turgay aytürk
- şengül aysan kozanoğlu
- süheyla güven
- sinem salık
- serkan çolak
- serhat arpa
- selahattin sami sümengen
- safiye kelleci
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞITüketici Sorunları Hakem H...
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞITüketici Sorunları Hakem H...
- orhan mazak
- orhan bayram
- nihat söylemez
- nail tayfur öztürk
- murat sabah
- muhittin çelebi
- muhammet cihad çelik
- melis uluğ
- melek bereket
- mehmet öztaş
- mehmet ağaçkesen
- mehmet zahir ışın
- jale maltaş
- hüsnü veli gübür
- hikmet aras
- hayriye bulut
- halil ibrahim yumak
- hacer özgün
- gerçek duygun
- filiz günbil
- eyüp ulutaş
- esin irkiliroğlu
- eren kılavuz
- emel özalp
- besim gürkan
- berrin usta
- barboros uyar
- aynur akçalı
- av. hatice günal sarp(vodafon telekomünikasyon a.ş...
- alper arıbal
- ahmet yakıcı
- vedat akar
- ural erkök
- umut atay
- şükran barlin
- şenay fakçı
- seyhan kelleoğlu
- serpil özkan
- orhan cavit şahin
- naime tülü
- musa atakan polat
- muhammet cihat çelik
- metin şengör
- melek bereket
- ismail kınay
- ismail cumart
- hüseyin dede
-
▼
Aralık
(259)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder