Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Aralık 2010 Salı

hasan ülger

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 04.11.2010
Şikayet eden : Hasan ÜLGER
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : HTC Marka cep bilgisayarı
Şikayet tarihi : 10.08.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 499,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 16.06.2010 tarihinde satın alınan HTC Marka cep bilgisayarında Türkçe menü bulunmadığını, firmanın vermiş olduğu orijinal cd’den yükleme yaptığı zaman arızanın çıktığını, ürünü yetkili servise gönderdiğini, yetkili servisin onarım için ücret talep ettiğini belirtip ürün için ödediği tutarın geri iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 10.08.2010 tarih ve 7794 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; şikayet konu olan ürünle ilgili olarak ürünün tedarikçi firması ile görüşüldüğü, yapılan inceleme neticesinde cihazda garanti dışı durum tespit edildiği bu nedenle onarımın ücretli hale geldiği ve uzun süre onay gelmediğinden iade edildiği bilgisi alındığı belirtilip ayrıca satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağlandığını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “ Söz konusu herhangi bir çatlak, herhangi bir darbe izi olmaması ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmaması sebebiyle, herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda elektronik devresinde yapılan incelemelerimde elektronik devresinde yetkisiz bir müdahale izine de rastlanmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Söz konusu üründe Türkçe Menü Tanıtma CD’ si olduğu, bu CD ile Türkçe Menü ürüne yüklenildiğinde program çakışması olduğu, storage hatası verdiği ve bu çakışma sebebiyle ürünün kilitlenerek donduğu, söz konusu arızanın ürünün RAM entegresinin ayıplı ve arızalı olmasından kaynaklandığı anlaşıldığından, ürünün imalat kusuru bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün 01.07.2010 tarihinde servise verildiği ve servis raporunda ücretli onarım istendiği tespit edilmiş olup cihazın satın alındığı tarihten itibaren ilk bir ay içinde arızalandığı ve üründeki arızanın bilirkişi raporuyla imalat hatasından kaynaklandığı anlaşıldığından şikayete konu cihaz 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanan ayıplı mal kapsamında değerlendirilmiştir.
Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketici malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğunu, bu durumda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmış olup Bu nedenlerden dolayı satın alınan malın ayıplı mal kapsamında değerlendirilebileceği için tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.


Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları