Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Aralık 2010 Salı

halil elma

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 04.11.2010
Şikayet eden : Halil ELMA
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 14.09.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 465.25 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 13.10.2008 tarihinde satın alınan cep telefonun ekran gidiyor, ses gelmiyor, hafıza kartı yeri çalışmıyor arızalarından dolayı servise verildiğini belirtip gereğinin yapılmasını talep etmektedir

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 15.09.2010 tarih ve 8660 sayılı yazı ile savunma istenilmiş savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 24/03/2009 - 25.05.2009 – 08.06.2009 – 23.09.2009 – 14.12.2009 – 30.07.2010 – 13.09.2010 tarihlerinde farklı arızalardan servise verildiği ve tamire edildiği anlaşılmış olup ürünün garanti süresi içinde kalmak kaydıyla iki yılda yedi defa farklı arızalardan dolayı servise verildiği görülmüştür.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları