Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Aralık 2010 Perşembe

fahri yalçın

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 16.09.2010
Şikayet eden : Fahri YALÇIN
Şikayet edilen : ESC Bilgisayar Elk. İth. İhr. San. Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Motorola Marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 03.08.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 199,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 24.06.2008 tarihinde satın alınan cep telefonunu çeşitli şikayetlerden dolayı 5 kez servise verildiğini, arızaların devam ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 03.08.2010 tarih ve 7548 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 10.07.2009 tarihinde (Ekran çalışmıyor, görüntü problemi) - 24.07.2009 tarihinde (zil ses problemi) - 23.02.2010 tarihinde (Bilgisayarı tanımıyor, usb de sorun var) – 05.04.2010 tarihinde (ses problemi) – 25.06.2010 tarihinde (ses problemi) arızalarından servise verildiği ve cihazın tamir edildiği anlaşılmış olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içinde cihazdaki farklı arızaları dörtten fazla meydana geldiği ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları