Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Aralık 2010 Perşembe

eylem zorlu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 16.09.2010
Şikayet eden : Eylem ZORLU
Şikayet edilen : Yeni Karamürsel Giyim ve İhtiyaç Mad. Tic. San. A.Ş.
Şikayet konusu : Sarar Marka Pantolon
Şikayet tarihi : 01.09.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 89,25+89,25

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 19.04.2010 tarihinde satın alınan iki adet pantolonunun kısa sürede deforme olduğu, renkleri çok farklı olduğu, renk solması nedeniyle firmaya verdiğini, ancak red cevabı geldiğinden bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 01.09.2010 tarih ve 8334 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin YKM Mağazasından aldığı Sarar marka ürünlerde; solma olup olmadığı konusu incelenmiştir. % 96 pamuk, % 4 elastan iplikten dokunarak üretilen ürünlerde; solma görülmüştür. Ürünlerde görülen solma; ürünün her yerinde mevcut olup, özellikle giyim sırasında kat yerlerine gelen kısımlarda daha belirgin görülmektedir. Pamuk yapısı itibari ile yüksek ısıya dayanıksız bir iplik çeşididir. Pamuk iplikten dokunarak üretilen kumaşlarda hatalı yıkama veya yüksek ısıda yıkanırsa, yıkama sonucu üründe solma oluşabilir. Ancak, üründe oluşan solma yıkama hatasından kaynaklı olmuş olsaydı, her yeri eşit derecede solardı. Ürünlerde oluşan solma kat yerlerinde daha fazladır. Ürünlerde oluşan renk değişimi kumaş dokuma sırasında kullanılan boyanın yetersiz kalitede kullanılmasından kaynaklı olduğu düşünülmektedir. Yapılan inceleme sonucunda; ürünlerde oluşan renk değişiminin, üretimden kaynaklı bir hata olduğu kanaatine varılmıştır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu pantolonda kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu pantolonda ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları