Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Aralık 2010 Salı

recep aşkın

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 04.11.2010
Şikayet eden : Recep AŞKIN
Şikayet edilen : Eryılmazlar Dayanıklı Tük. Mall. Telekomünikasyon İnş. Oto. San. Taah. Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Bosch marka çamaşır makinesi
Şikayet tarihi : 16.08.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 500,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 25.06.2008 tarihinde satın alınan çamaşır makinesinin çamaşırları yırtıyor şikayetlerinden dolayı 3 defa servise verildiğini, sorunun halen devam ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 01.09.2010 tarih ve 8336 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; cihazın kendilerinden satın alındığını, cihazın montajının ve arızalarıyla bosch pozcu servisinin ilgilendiğini, bu durumda sorundan pozcu teknik servisinin sorumlu olduğunu belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. İbrahim SEVİM (Makine Mühendisliği Bölümü Öğretim üyesi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Gerekli incelemelerin yapılmıştır. Şikayete konu olan çamaşır makinesinin evin banyo kısmına kurulu ve çalışır durumdadır. Çamaşır makinesinde deneme amaçlı, iki adet güneşlik perde yıkandı ve perdenin üzerinde yırtılma ve aşınma oluşmuştur. Çamaşır makinesinin bu şekilde çamaşıra hasar vermesinin imalattan kaynaklandığı ve ayıplı mal kapsamında olduğu kanaatindeyim” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan makinenin arızasının devam ettiği, makinede kullanıcı kusuru olmadığı görülmüştür. Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise 14.11.2009 tarihinde (çamaşırları yırtıyor) - 27.01.2010 tarihinde (çamaşırları yırtıyor) cihazda arızaya rastlanmadı – 09.08.2010 tarihinde (çamaşırları yırtıyor) cihazda arızaya rastlanmadı şikayetlerinden servise verildiği anlaşılmış olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (çamaşırları yırtıyor) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları