Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Aralık 2010 Salı

ilhan çiçek

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 04.11.2010
Şikayet eden : İlhan ÇİÇEK
Şikayet edilen : MY Murat Yüksekbaş İletişim Tic. ve San. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 31.08.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 385,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 26.09.2009 tarihinde satın alınan Nokia Marka Cep Telefonunu hafıza kartını görmüyor ve telefon yavaş çalışıyor arızalarından dolayı 4 defa servise gönderilmesine rağmen arızanın devam ettiğinin belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 31.08.2010 tarih ve 8296 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; ürünün yeterli sayıda servise gönderilmediği, servis formunun dosyada mevcut olmadığı belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Nokia marka 6303 model 356036037421868 imei nolu cep telefonu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır. Servisinde tespiti doğrultusunda yapılan elektronik parça değişimi ve ürün yazılımının yenilenmesi cihazda randıman vermeyerek sürekli arızanın devamı süresinde esas ve sürekli servise gönderilme nedeni olan hafıza kartı okumuyor arızası giderilememiştir. Söz konusu cihazın elektronik arızası devam etmektedir. Cep telefonunda hafıza kartını okumasını sağlayan elektronik devre elemanlarının arızalı olduğu ve yapılan elektronik müdahaleler, yapılan software ( yazılım ) in sonucunda söz konusu arızaların giderilemediği devam ettiği anlaşılmaktadır. Bu sebeple söz konusu cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve cep telefonunun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunduğu, şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise 22.05.2010 tarihinde (hafıza kartı arızası) - 08.07.2010 tarihinde (hafıza kartı arızası) yazılım yüklendi – cihazın 28.07.2010 tarihinde (hafıza kart arızası) arızalı parça değiştirilerek onarım yapıldı – 11.08.2010 tarihinde (hafıza kartı arızası) arızaya rastlanmadı şikayetlerinden servise verildiği ve 2 defa servis tarafından arızının tespiti yapılıp tamir edildiği anlaşılmış olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (hafıza kartı arızası) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları