Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Nisan 2011 Cuma

Sevgi Kurt

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 20.01.2011
Şikayet eden : Sevgi KURT
Şikayet Edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Ekol Marka pantolon Ceket takım
Şikayet tarihi : 14.12.2010
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 107,20 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 14.09.2010 tarihinde satın aldığı pantolon Ceket takımın iki kez giyinmeden sonra pantolonun arka orta ve ceket sırt dikişlerinde kumaş açılması ve esnemesi şikayeti nedeniyle firmaya müracaat ettiğini, ancak firmadan olumsuz yanıt geldiğinden bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 14.12.2010 tarih ve 11872 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında; ürün inceleme departmanları tarafından yapılan inceleme sonucunda üründe herhangi bir kumaş esnemesi veya dikişlerde açılma tespit edilemediği, ürün keten dokuma olduğundan dolayı, dikişlerdeki esnemenin tamamen normal olmakla birlikte vücuda uyum sağlamasından dolayı herhangi bir problem görülmediği belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan takım elbisenin ceketinin sırt kısmındaki dikiş yerlerinde ve pantolonunun arka kısımdaki dikiş yerlerinde kumaş ile dikiş arası açılmalar problemi tespit edilmiştir. Takım elbisenin ceket ve pantolonunda görülen bu açılmaların nedeni kumaşın dikiş açma değerlerinin düşük olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Takım elbisenin ceket ve pantolonunda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları