Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Nisan 2011 Pazartesi

Orhan Yalçınoğlu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 17.03.2011
Şikayet eden : Orhan YALÇINOĞLU
Şikayet edilen : Media Markt MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 12.01.2011
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 499,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 04.09.2010 tarihinde satın aldığı cep telefonun satın alınmasından 15 gün sonra arızalanmasından dolayı değişim talebiyle servise verdiğini, fakat telefonunun kanuni sürede tarafına iade edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 12.01.2011 tarih ve 437 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Nokia marka 6700 model 352696048432602 seri numaralı Cep Telefonu tarafımdan incelenip, gerekli ölçümler yapılmıştır. Açma kapama sorunu olmadığı, Tuş takımının işlev sorunu olmadığı, ekranda sorun olmadığı, sim kartında herhangi bir sorun olmadığı, telefonun herhangi bir elektronik arızası olmadığı, telefonun bütün özelliklerinin gayet normal olarak çalıştığı anlaşılmaktadır. Sonuç olarak cep telefonunda herhangi bir elektronik arızası olmadığı, telefonun bütün özelliklerinin gayet normal olarak çalıştığı, söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı herhangi bir arızanın olmadığı anlaşıldığından, cep telefonunun herhangi bir imalat kusuru bulunmamaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızanın olmadığı, cihazda imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunmadığı, şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden 06.10.2010 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır. Ancak tüketicinin servisten 30 iş gününü aşan sürede gelen cihazı teslim aldıktan sonra yaklaşık 40 gün geçtikten sonra hakem heyetine şikayette bulunması nedeniyle tüketicinin seçimlilik haklarından tamir hakkını kullandığı anlaşılmaktadır. Ayrıca cihazın alındıktan sonra ilk bir ay içinde arızalanmadığı yine servis formundan anlaşılmaktadır. Belirtilen nedenlerden dolayı tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları