Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Nisan 2011 Cuma

Şevket Ceylan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 03.03.2011
Şikayet eden : Şevket CEYLAN
Şikayet Edilen : Yapı Kredi Bankası
Şikayet konusu : Hesap İşletim ücreti
Şikayet tarihi : 20.01.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 76. 00 TL

Olayın Özeti
: Tüketici dilekçesinde, söz konusu bankanın 4943 **** 7466 **96 nolu hesabından hesap işletim masrafı adı altında 2010 yılı içinde iki dönem olmak üzere toplam 76,00 TL kesinti yapıldığını, bu kesintinin tarafına iade edilmesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 20.01.2011 tarih ve 864 sayılı yazımızla bankadan konuya ilişkin savunma istenilmiştir. Banka tarafından verilen savunmada; 6709763 müşteri nolu Şevket ÇETİN’e ait bireysel müşteri sözleşmesinin ekte tarafımıza gönderildiğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçenin incelenmesinden; tüketiciden ocak-haziran 2010 tarihinde 38.00 TL ve temmuz-aralık 2010 tarihlerinde 39.99 TL toplamda 77,99 TL hesap işletim ücretinin kesildiği ve bankanın göndermiş olduğu hesap sahiplerince imzalanan Bireysel müşteri sözleşmesinde genel bankacılık uygulama çerçevesinde özetle işbu sözleşmenin düzenlendiği tüm bankacılık hizmetleri nedeniyle, Bankacı saptanan ve ileride ilan edilecek/bildirilecek oran ve tutarda masraf, hesap işletim ücreti, sair ücret veya komisyonların ve BANKA’ca saptanacak ekstre ücretleri, bunların gider vergileri damga vergisini işlem anında ödeyeceğini, ödemez ise BANKA’nın dilediği hesabına borç yazılmasını ve/veya derhal tediyesinin talep edilmesini, Müşteri kabul, beyan ve taahhüt ettiği görülmüş olup ancak 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesinde, Satıcı veya Sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kurallarına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. “Eğer Sözleşme Şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse o sözleşme şartlarının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.” hükmü bulunmaktadır. Bankanın tüketiciyle yapıldığını ifade ettiği Sözleşme Şartları önceden belirlenmiş, açık, anlaşılır bir dille yazılmamış ve tüketici ile müzakere edilmeden iradesi dışında imzalatılmış tüketici aleyhine haksız şart içeren sözleşme olup, 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesine aykırılık taşımaktadır. Bu nedenlerden dolayı tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketiciden alınan 77.99 TL. hesap işletim ücretinin banka tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları