Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Nisan 2011 Pazartesi

Orhan Coşkun

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 17.03.2011
Şikayet eden : Orhan COŞKUN
Şikayet edilen : Deıchmann Ayakkabıcılık
Şikayet konusu : Graceland Marka Çizme
Şikayet tarihi : 16.02.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 39,90 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 04.01.2011 tarihinde satın alınan ürünün koku yapması nedeniyle firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 16.02.2011 tarih ve 1823 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; ürünün incelendiğini, üründe üretim hatası tespit edilmediğini, ürünün ayakkabının hava almasını sağlayan deri bir ürün değil de sentetik bir ürün olduğunu, faturanın altındaki kullanım ve bakım kılavuzunda 9. madde de ayakkabının sentetik maddeden yapıldığı için koku yapabildiğinin yazdığını, ayrıca ayakkabının koku yapması yanlış kullanımdan da (uzun süre aralıksız kullanılması, ayağın ayakkabıya uygun olmaması vb.) kaynaklanabileceğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan çizmenin aşırı derecede koku yapma problemi tespit edilmiştir. Çizmenin iç tabanında görülen kokunun nedeni; çizmenin iç tabanında kullanılan sentetik malzemeden kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Çizmede üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu ayakkabıda kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ayakkabı ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları