Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

20 Nisan 2011 Çarşamba

Abdulgaffur ekinci

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 20.01.2011
Şikayet eden : Abdulgaffur EKİNCİ
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul
Şikayet konusu : Samsung marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 09.12.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 269.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 10.05.2010 tarihinde satın aldığı cep telefonunu ekrana görüntü gelmiyor şikayeti ile iki kez servise gönderdiğini, ikinci kez servise giden cihazın ana kartında kırık oluşmasından dolayı ücretli onarım teklif edildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 09.12.2010 tarih ve 11675 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketici samsung marka d900i model 351666032672597 imei nolu cep telefonunu ilk olarak kızak açılıp kapandığı zaman kapanıyor arızasından servise gönderdiğini yetkili servis tarafından arızasının giderilerek kendisine tekrar teslim edildiğini aradan geçen 1 ay süresinde cep telefonunun arızasının tekrarladığını bunun üzerine yetkili servise ürünü tekrar teslim ettiğini fakat yetkili teknik servisin darbe kaynaklı fiziksel hasar tespit ettiğini ve ürünün ekonomik onarımının mümkün olmadığını ve garanti dışı kaldığını iletmeleri üzerine kendisinin bu durumu kabul etmediğini belirterek cep telefonunun darbeye maruz kalmadığını bunun kontrol edilmesini ve ürünün değiştirilmesini istediğini dilekçesinde belirtmiştir. Tüketicinin samsung marka d900i model 351666032672597 imei nolu cep telefonunu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılarak değerlendirilmiştir. Cep telefonunun yapılan incelenmesinde sim kart okuduğu açıldığı şarj olduğu, arama yaptığı ve diğer fonksiyonlarını yerine getirdiği kızak açılıp kapandığı zaman görüntü kaybı olduğu gözlenmiştir. Cep telefonunun elektronik bölgesi incelendiğinde akım değerlerinin normal olduğu herhangi bir darbeye sıvı temasına devre elemanlarında fiziksel hasara rastlanmamıştır. Söz konusu cep telefonunun iki kısımdan oluşması (kızaklı) arızanın kızak açılıp kapandığı sırada olması elektronik devre ve ekranı birbirine bağlayan flex in arızalı olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak cep telefonunun yapılan incelemesinde elektronik devresinde darbe kaynaklı fiziksel hasarın gözlenmediği arızanın cep telefonunu elektronik devreye bağlayan flex ten kaynaklandığı gözlenmiş olup bu nedenle söz konusu arızada kullanıcının kullanım kusuru bulunmamaktadır. Tüm bu değerlendirmelerin sonucu arızanın tekrarladığı ve yapılan müdahalenin arızanın giderilmesinde katkı sağlamadığı anlaşılmaktadır. Bu sebeple söz konusu arızada cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Ekli dilekçe ve teknik servis formlarının incelenmesinden cihazın iki defa ekrana görüntü gelmiyor şikayeti ile servise verildiği, ilkinde onarılan cihazın ikincisinde kullanıcı kusuru olduğu gerekçesiyle ücretli onarım önerildiği ve cihazın geri iade edildiği; bilirkişi raporundan ise cihazda mevcut arızanın olduğu ve arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı anlaşılmış olup ancak tüketicinin talebi olan malın değiştirilmesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, ayrıca 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesine göre “Tüketici malı teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür” hükümleri dikkate alınarak belirtilen koşulların oluşmamasından dolayı tüketicinin talebinin kısmen kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kısmen kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise malın yenisi ile değiştirilmesine bu da mümkün değilse ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları