Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Nisan 2011 Pazartesi

Gülay çopur

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 17.03.2011
Şikayet eden : Gülay ÇOPUR
Şikayet edilen : Karsan Medikal
Şikayet konusu : Kapıdan Satış
Şikayet tarihi : 14.02.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi / Sözleşmenin iptali
Miktar : 350.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 07.01.2011 tarihinde kapıdan satış yoluyla ürün aldığını, kendisine satış sözleşmesi verilmediğini, satış sözleşmesi verilmediği için cayma hakkının 7 günle sınırlı olmaksızın 27.01.2011 tarihinde kullanmasına rağmen firmanın ürünü geri almadığını belirtip, aldığı malın geri alınmasını ve sözleşmenin iptalini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 14.02.2011 tarih ve 1689 sayılı yazı ile firmadan savunma istenilmiş, savunma verilmemiştir.

İnceleme ve gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden tüketicinin kapıdan satışla satın aldığı mal için 27.01.2011 tarihinde firmaya cayma bildiriminde bulunduğu, ancak firmanın malı geri almadığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 8/3. maddesinde bu tür satışlarda; tüketicinin 7 günlük süre içerisinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbest olduğu, bu süre dolmadan satıcı veya sağlayıcının kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemeyeceği, satıcının cayma bildiriminin kendisine ulaştığı andan itibaren yirmi gün içerisinde malı geri almakla yükümlü olduğu hükme bağlanmıştır.
Kanun’un 9/3. maddesinde, “Tüketici, sahip olduğu haklarının da yazılı bulunduğu sözleşmeyi imzalar ve kendi el yazısı ile tarihini yazar, Satıcı veya sağlayıcı, bu bilgilerin sözleşmede yer almasını sağlamak ve taraflar arasında akdedilen sözleşmenin bir nüshasını tüketiciye vermekle yükümlüdür” 9/4. maddesinde; “Bu madde hükümlerine göre düzenlenmiş bir sözleşmenin ve malın tüketiciye teslim edildiğini ispat satıcıya veya sağlayıcıya aittir. Aksi takdirde, tüketici cayma hakkını kullanmak için yedi günlük süre ile bağlı değildir.” denilmektedir. Satış sözleşmesi tüketiciye verilmediğinden ve tüketiciye firma tarafından verilen Müşteri Taksit Kartı’nda “Satılan Mal Geri Alınmaz” ibaresi yazılarak tüketicinin yanıltıldığı ve bu ibarenin tüketicinin cayma hakkını engellemeye yönelik olduğu anlaşıldığından tüketici cayma hakkını kullanmakta 7 günle sınırlı değildir. Tüketicinin cayma hakkını kullandığı anlaşıldığından sözleşmenin iptali gerekmektedir.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, satış sözleşmesinin geçersizliğine, firmanın malını geri alarak 350.00 TL bedel içerdiği belirtilen ve tüketiciyi bu işlemden hukuki olarak borç altına sokan belgeler tüketiciye iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları