Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Nisan 2011 Pazartesi

Hacer Koruyucu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 17.03.2011
Şikayet eden : Hacer KORUYUCU
Şikayet edilen : Soylu Züccaciye - Çeyiz
Şikayet konusu : Mekaş Marka Döküm Soba
Şikayet tarihi : 18.02.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 250,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 15.12.2010 tarihinde satın alınan sobanın alt köşesindeki açıklıktan dolayı külün dışarı döküldüğünü, dumanın dışarı sızdığını, firmaya müracaatta bulunduğunu fakat sorunun giderilemediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti: Firmadan 18.02.2011 tarih ve 1940 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada özetle; sobanın altında bir açıklık bulunduğunu (nohut tanesi kadar) bundan dolayı ürünü değiştirmek istediğini, açıklığın servis tarafından kapatılıp tamir edildiğini, tüketicinin mağduriyetinin giderildiğini, tüketicinin sobadan kurtulmak için böyle bir yola başvurduğunu belirtmiştir

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçenin incelenmesinde ürünün satın alındığı tarihten itibaren ilk bir ay içinde arızalandığı veya alırken arızalı olduğu, üründeki arızanın firmaya 30 gün içerisinde bildirildiği ve arızanın servis tarafından giderilmesi ile tespit edildiği, bunun firma tarafından onaylandığı anlaşıldığından şikayete konu cihaz 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. Maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanan ayıplı mal kapsamında değerlendirilmiştir.

Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketici malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğunu, bu durumda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmış olup Bu nedenlerden dolayı satın alınan malın ayıplı mal kapsamında değerlendirilebileceği için tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları