Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Nisan 2011 Cuma

Mahmut AliTaşar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 03.03.2011
Şikayet eden : Mahmut Ali YAŞAR
Şikayet edilen : Ceyo Bayii – Tunga Tic. Tunga KANAV
Şikayet konusu : Ceyo marka Ayakkabı
Şikayet tarihi : 14.02.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 150,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 13.11.2010 tarihinde satın aldığı ayakkabının uzayıp genişleyerek şu anda kullanılmayacak kadar bozulduğunu bu nedenden dolayı firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 14.02.2011 tarih ve 1681 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunma özetle; tüketici adına ait 9826-8 model kodlu ürünün 12.01.2011 tarihinde saya esnemesi (bollaşma) şikayeti ile kendilerine geldiğini, ürünün incelendiğini, ürünün %100 deri malzemeden üretildiğini, ayakkabı ve botların yürüme esnasında ayağın şeklini aldığını, ürünün derisinin doğal yapısı nedeniyle ayağın yapısına ve kullanım şekline göre esnemeler meydana gelebildiğini, bu durumun üretim / malzeme hatasından kaynaklanmadığını bu nedenlerden dolayı ürünün iadesinin mümkün olmadığını belirtmiştir

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “ Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan ayakkabının iki tekinde de enden ve boydan esneme problemi tespit edilmiştir. Ayakkabının iki tekinde de görülen bu esnemenin nedeni kullanılan deri tekstil ürününün esneme değerlerinin yüksek olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları