Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Nisan 2011 Pazartesi

Ayfer Güvenç

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 17.03.2011
Şikayet eden : Ayfer GÜVENÇ
Şikayet Edilen: İnci Deri Mamülleri San ve Tic.A.Ş.
Şikayet konusu : İnci Marka Ayakkabı.
Şikayet tarihi : 11.02.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 93,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 13.12.2010 tarihinde satın aldığı ürünün çorabını boyadığı gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak ret edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 11.02.2011 tarih ve 1789 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunma özetle; tüketicinin satın aldığı ürünü boya veriyor şikayeti ile müracaatta bulunduğunu, ürünün şirket merkezinde incelendiğini, üründe üreticiden kaynaklanan herhangi bir soruna rastlanmadığını, ürünün hakiki deriden imal edildiğini bu nedenden dolayı zaman zaman boya vermesinin normal olduğunu, bu durumun ayakkabının üzerinde bulunan etikette belirtildiğini, söz konusu ürünün tüketici tarafından aşırı neme maruz kalmasından dolayı problem oluşturduğunu, ürünün kutusu üzerine yer alan uyarıda “Ayağınız terliyorsa astarın boyası ayak ve çorabınıza çıkabilir” ifadesinin yer aldığını belirtip ürünün bilirkişi tarafından incelenmesini ve tüketicinin talebinin reddedilmesini talep etmektedir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, , tüketicinin şikayeti olan ayakkabıda boya verme problemi tespit edilmiştir. Ayakkabının iç tabanında görülen boya kusma probleminin nedeni; iç taban ve yan kısımlarında kullanılan deri tekstil malzemesinin ter ve ısı haslığı değerlerinin düşük olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları