Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Nisan 2011 Perşembe

Serah Toksöz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 03.02.2011
Şikayet eden : Sarah TOKSÖZ
Şikayet edilen : U ve K marketler
Şikayet konusu : Ülker - Neskafe Çokoprens Classic
Şikayet tarihi : 10.01.2011
Talep : Ayıp Oranında Bedel İndirimi
Miktar : 10.70 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 08.01.2011 tarihinde satın aldığı Ülker çokoprens marka ürünün ve farklı ürünlerin kasa fiyatı ve reyon fiyatının farklı olduğunu, bunların bir kısmın fark ettiğini fakat bir kısmın fark etmediğini bundan dolayı firmaya ürünleri geri götürdüğünü ve nescafe clasik marka ürünü reyon fiyatı üzerinden kendinse verildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 10.01.2011 tarih ve 284 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunma özetle; haklarında ibraz edilen ürünlerin etiket fiyatı ile kasa fiyatlarını kabul etmediklerini, kendilerine şu ana kadar böyle bir şikayetin gelmediğini, tüketicinin iddia ettiği suçlamaları kabul etmediğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçenin incelenmesinden tüketicinin söz konusu ürünleri marketten aldığı ve kasa fiyatı ile reyon fiyatının farklı olduğunu iddia ettiği ancak firmanın bunu kabul etmediği görülmüştür. Ayrıca tüketicinin dilekçesinde belirttiği üzere ürünün kasa fiyatı üzerinden kedisine verildiğini belirtmesi üzere şikayet konusunun ortadan kalktığı anlaşılmış olup 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda işletim sisteminin satılmasında özel bir sözleşme yapılmasının zorunlu olduğuna dair bir madde bulunmamaktadır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. “ gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketici talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları