Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

20 Nisan 2011 Çarşamba

Gülay Tunç

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 03.02.2011
Şikayet eden : Gülay TUNÇ
Şikayet edilen : Bellona Mezitli Mobilya
Şikayet konusu : Bellona Marka Oturma Gurubu
Şikayet tarihi : 29.12.2010
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 790.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 19.05.2010 tarihinde satın alınan mobilyanın sadece yaz aylarında kullanılmasına rağmen kaynak yerlerinde kopma ve kırılmalar olduğunu, garanti süresi dolduğu için herhangi bir işlemin yapılmadığını, firmanın ücretli işlem yapacağını kendisine bildirdiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 29.12.2010 tarih ve 12544 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; tüketicinin begonya bahçe mobilyası takımı satın aldığını, satın alınan ürünün 2 yıl garantisi olduğunu, şikayetçini ürünün garanti süresi dolduktan sonra şikayette bulunduğunu, yasa gereği garanti süresi geçen her ürünün bir bedel iadesi karşılığında onarılacağını, tüketiciye ücretlim onarım yapılabileceğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün satın alındığı tarihten itibaren iki yıllık garantisinin olduğu, tüketicinin garanti süresi dolduktan sonra firmaya müracaatta bulunduğu ve tüketiciye ücretli onarım teklif edildiği görülmüştür.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı,bayii,acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketicinin firmaya ve hakem heyetine müracaat tarihi itibariyle iki yıllık garanti süresinin dolduğu, bedel iadesi için gerekli şartların oluşmadığı anlaşıldığından tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları