Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Nisan 2011 Pazartesi

Arif Uzundal

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 17.03.2011
Şikayet eden : Arif UZUNDAL
Şikayet edilen : Adese AVM Tic. A.Ş.
Şikayet konusu
: Samsung Marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 12.01.2011
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 199,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 30.03.2009 tarihinde satın aldığı cep telefonunu sürekli arızasından dolayı bedel iadesi talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 12.01.2011 tarih ve 400 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; tüketicinin ürünü kendi mağazalarından satın aldığını ancak ürünün 10.2010-01.2011 tarihleri arasında kendileri tarafından yetkili servise verildiğini, yetkili servisin üründe bir arıza rastlanmadığı, son testlerden başarıyla geçti ibaresi ile cihazın tüketiciye teslim edildiğini belirtmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketici samsung marka m620 model 358404020621308 imei nolu cep telefonunu ısınıyor, kapanıyor, ekran görüntüsü kayboluyor ve şarjı az gidiyor arızalarından altı kez servise gönderdiği ve hala aynı arızaları yaşadığını ve ödenilen bedelin iadesini istediğini dilekçesinde belirtmiştir.Tüketicinin samsung marka m620 model 358404020621308 ime nolu cep telefonu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır. Cep telefonunun açıldığı şarj olduğu arama yaptığı ve gelen aramaları kabul ettiği görüşme sağlandığı, cep telefonunun menü fonksiyonlarını yerine getirdiği aktif kullanılarak test edilmiştir. Cep telefonunun aktif kullanımı sırasında herhangi bir kapanma ve ısınma problemine rastlanmadığı, Cep telefonunun akım değerlerinin normal seviyede olduğu, 5.Cep telefonunun elektronik devresi incelendiğinde darbe ve sıvı teması olmadığı tespit edilmiştir. Cep telefonunun 6 kez servise gönderildiği bunlardan sadece 1 seferinde ekran problemi arızasının flex değiştirilerek giderildiği diğer 5 arıza kaydında cep telefonunda probleme rastlanmadığı tespiti yapılmıştır. Sonuç olarak tüketicinin cep telefonunun yapılan incelemesinde aktif test edilerek yapılan kontrollerinde ve ölçüm değerlerinde bir sorunla karşılaşılmadığı cep telefonunun şikayet konusu olan ısınma, kapanma, ekran görüntüsünün kayboluyor sorunlarının gözlenmediği tespit edilmiştir. Buna göre söz konusu şikayette cep telefonunun imalat kusuru bulunmamaktadır” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızanın devam olmadığı, cihazın imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızasının bulunmadığı; şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise cihazın 26.10.2010, 11.11.2010, 17.12.2010 ve 06.01.2011 tarihlerinde şarj arızası, ekran arızası arızalarından toplam üç defa servise gittiği ve 26.10.2010 servis formunda cihazın tamir edildiği ancak diğer üç servis formunda cihazda arızaya rastlanmadığı bilgisinin verildiği görülmüş olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (şebeke arızası ve ekran arızası) ikiden fazla tekrarlamadığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; tüketici talebinin reddi gerekmektedir.
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları