Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

26 Nisan 2011 Salı

Özgul Özdemir Anşen

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 17.03.2011
Şikayet eden : Özgül ÖZDEMİR ANŞEN
Şikayet Edilen : Ekol Hazır Giyim İnş. Taah. Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Ekol Marka Çanta.
Şikayet tarihi : 08.02.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 49,50 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 25.12.2009 tarihinde satın aldığı ürünün aldıktan bir ay sonra giriş bölümünde soyulmalar ve daha sonra deformasyon olması gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak ret edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 08.02.2011 tarih ve 1524 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; tüketicinin almış olduğu çantanın titizlikle incelendiği, zaman içinde belirli takılmalar olmasından dolayı deformasyon oluştuğu, üründe deformasyon olması nedeni ile zamanla deri üzerinde oluşan soyulmaların ve ezilmelerin tamamen normal olduğu, bu tarz ürünlerin dikkatli kullanılması gerektiği, bu nedenle tüketicinin talebinin kabul görmediği belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan çantanın özellikle sap kısımlarında soyulma problemi tespit edilmiştir. Çantanın saplarında görülen soyulmalar çantanın yapımında kullanılan suni derinin sürtünme mukavemeti zayıf olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Çantada üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları