Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Nisan 2011 Cuma

Mustafa Alpaslan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 03.03.2011
Şikayet eden : Mustafa ALPASLAN
Şikayet edilen : Gürgençler İletişim İnş. Emlak Tar. Pet. Ürün. San. Tic. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 25.01.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 110.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 19.06.2010 tarihinde satın alınan cihazın cızırtı ve parazit yapmasından dolayı dört defa servise gönderildiğini fakat sorunun giderilemediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 26.01.2011 tarih ve 1054 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; şikayet konusu cihazın kendi firmaları tarafından satıldığını, arızalanan cihazın kendileri tarafından servise gönderildiğini, kendilerinin ürünün sadece satıcısı durumunda olduklarının, cihazın satış sonrası servis bakımı, c,haz değişimi, ücret iadesi Nokia teknik servisi tarafından yapıldığını bu nedenle söz konusu şikayetin muhatabının kendi firmaları değil Nokia teknik servisi olduğunu belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 11.11.2010 – 30.11.2010 - 28.12.2010 ve 17.01.2011 tarihlerinde ses arızasından servise verildiği ve cihaza tamir yapıldığı görülmüştür. Garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (ses arızası) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar
:Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları