Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Nisan 2011 Pazartesi

Emine Aktaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 17.03.2011
Şikayet eden : Emine AKTAŞ
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Sony Marka Fotoğraf makinesi
Şikayet tarihi : 25.01.2011
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 350,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 24.03.2010 tarihinde satın alınan fotoğraf makinesini LCD ekranında siyah nokta görülmesi şikâyetinden dolayı aynı arızadan 3 defa servise gönderdiğini fakat arızanın devam ettiğini belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 26.01.2011 tarih ve 1053 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından savunma verilmemiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “ Tüketici Sony marka DSC W320 model fotoğraf makinesi ‘ni LCD ekranında oluşan siyah noktalardan dolayı servise gönderdiğini yetkili servisin LCD ekranı garanti kapsamında değiştirdiğini fakat servisten geldiğinde ekranın LCD camında oynama ve çizikler gözlendiğini bunun üzerine tekrar servise gönderdiğini fakat yetkili servisin arıza görmeyerek ürünü iade ettiğini kendisinin bu durumu kabul etmediğini ve ürünün değişimini istediğini dilekçesinde belirtmiştir. Tüketicinin Sony marka DSC W320 model fotoğraf makinesi tarafımca incelenmiş olup gerekli kontroller yapılmıştır. Buna göre Fotoğraf makinesi aktif olarak test edilerek kullanıldığında fonksiyonel olarak bir soruna rastlanmamıştır. Fotoğraf makinesinin LCD ekranın değiştirilmiş olduğu tespit edilmiştir. Söz konusu şikayetin tanımı itibariyle LCD ekranın düşme tehlikesinin olmadığı LCD koruma camının fiziksel olarak tekrar takılıp çıkarılabilir olduğu bu nedenle temas halinde alt kısmında bulunan yapışkan madde nedeni ile oynama yapabileceği ve bu durumun normal olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak tüketicinin Sony marka DSC W320 model fotoğraf makinesinin yapılan incelemesinde fonksiyonel olarak bir arızaya rastlanmadığı fiziksel olarak incelendiğinde LCD koruma camının düşme ihtimalinin olmadığı değişen LCD nin özelliklerini koruduğu çekim ve kayıt kalitesinin normal düzeyde olduğu ve kullanım açısından bir sorun olmadığı yetkili servisin ihmalinin olmadığı tespit edilmiştir. Bu nedenle söz konusu şikayette imalat hatası bulunmamaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızanın olmadığı, cihazda imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunmadığı; şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise, 22.10.2010, 01.12.2010 ve 25.12.2010 tarihlerinde LCD ekran arızası şikayetinden dolayı toplam üç defa servise gittiği ve ilk servis formunda cihazın tamir edildiği ancak son iki servis formunda cihazda arızaya rastlanmadığı bilgisinin verildiği görülmüş olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (ekran arızası) ikiden fazla tekrarlamadığı bilirkişi raporuyla tespit edildiği anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; tüketici talebinin reddi gerekmektedir.
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları