Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Nisan 2011 Çarşamba

suat üre

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 17.03.2011
Şikayet eden : Suat ÜRE
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka cep telefonu Şikayet tarihi : 20.01.2011
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 499,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 09.05.2010 tarihinde satın aldığı cep telefonunun arızalanmasından dolayı aynı arızadan 3 defa servise gönderdiğini fakat arızanın devam ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 20.01.2011 tarih ve 862 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; Savunma talebine istinaden gerekli inceleme ve araştırmanın yapıldığını, şirketlerinin 4822 sayılı yasa ile değişik 4077 sayılı Tüketici Korunması Hakkında Kanun’un maddelerini uyguladığını, Mağazalarında satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini, mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağladıklarını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini belirtmiştir. Ayrıca ürünün tedarikçi firması ile görüşüldüğünü ilk olarak karşıdan arama yapılmıyor şikayeti ile servise girdiğini ve yapılan inceleme neticesinde üründe tuş takımı ve LCD Flex kablosunun değiştirildiğini, ikinci olarak sim kart yuvasında şebeke problemi şikayeti ile servise girdiği ve yapılan incelemeler neticesinde herhangi bir arızaya rastlanmadığı bilgisinin alındığını, üçüncü olarak şebeke problemi devam ediyor şikayeti ile servise girdiğini ve yapılan incelemeler neticesinde herhangi bir arızaya rastlanmadığı bilgisinin taraflarına iletildiğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “ Tüketici samsung marka b5702 model 35557034033437 35558034033435 imei nolu cep telefonunu HAT2 şebeke problemi yaşadığını dışarıdan arama gelmediğini ve şebekenin zayıf çektiğini bu nedenle üç kez servise gönderdiğini fakat arızanın devam ettiğini ve sonuç alamadığını ödediği bedelin iadesini istediğini dilekçesinde belirmiştir.Tüketicinin samsung marka b5702 model 35557034033437 35558034033435 imei nolu cep telefonu incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır. Cep telefonunun açıldığı şarj olduğu menü fonksiyonlarını yerine getirdiği gözlenmiştir, cep telefonunun HAT 1 ve HAT 2 slotuna sim kart takılarak aktif test edildiğinde HAT1 şebeke seviyesinin normal olduğu HAT2 şebeke seviyesinin düşük olduğu tespit edildiği (HAT2 ŞEBEKE SEVİYESİ AYNI KOŞUL VE ŞARTLARDA ZAYIF ÇEKTİĞİ GÖZLENMİŞTİR.), cep telefonunda HAT2 üzerinden yapılan aramaların bağlantı hatası verdiği dışarıdan gelen aramalarda ‘aradığınız kişiye ulaşılamıyor ‘ uyarısı verdiği tespit edildiği, cep telefonuna tek hat takıldığında HAT1 üzerinden yapılan görüşmelerde ve gelen aramalarda arızaya rastlanmadığı, cihazın elektronik devresi incelendiğinde darbe ve sıvı temasına rastlanmadığı görülmüştür.Çift hatlı cep telefonlarında her iki sim girişi için ayrı ayrı 2 adet şebeke devresi bulunmaktadır.Sonuç olarak tüketicinin cep telefonunun yapılan incelemesinde HAT2 şebeke seviyesinin düşük olduğu arama yaparken sıkıntı yaşadığı ve gelen aramaları sıklıkla kabul etmediği ulaşılamadığı HAT2 şebeke devresinin stabil (istikrarlı) çalışmadığı ve arızalı olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle söz konusu şikayette cep telefonunun imalat hatası bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan cihazda arızanın devam ettiği, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve cep telefonunun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunduğu; şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise 13.12.2010, 28.12.2010 ve 10.01.2011 tarihlerinde şebeke problemi arızalarından toplam üç defa servise gittiği ve ilk servis formunda cihazın tamir edildiği ancak son iki servis formunda cihazda arızaya rastlanmadığı bilgisinin verildiği görülmüş olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (şebeke arızası) ikiden fazla tekrarladığı ve bilirkişi raporuyla bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; tüketici talebinin kabulü gerekmektedir

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları