Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

20 Nisan 2011 Çarşamba

Ferda İnan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 03.02.2011
Şikayet eden : Ferda İNAN
Şikayet edilen : Ofisan Araç Gereç Sistemleri San. ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 24.12.2010
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar : 226.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 04.11.2008 tarihinde satın alınan cep telefonunun 4 kez aynı arızayı yaptığını, ilk 3 arızayı garanti süresinde yaptığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 24.12.2010 tarih ve 12345 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; 04/11/2010 tarihinde garanti süresi dolan cihaza garanti dahilinde 3 defa hizmet verildiğini, 15/10/2009 tarihinde (cihaz açılmıyor, ekran görüntüsü yok- yazılım yüklendi, flex değiştirildi), 31/03/2010 tarihinde (cihaz açılmıyor, ekran görüntüsü yok, donma yapıyor – flex değişti, yazılım yüklendi), 12/07/2010 tarihinde (arama tuşu görev yapmıyor, cihaz kilitleniyor, multimedya mesajları açılmıyor – arızalı olan mekanik parça değiştirildi) işlemlerinin gerçekleştirildiğini, Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14. maddesinin a fıkrasına göre ” Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir” dediğini, dolayısıyla tüketicinin söz konusu madde hükmünde belirtilen seçimlilik haklarından ücret iadesi için gerekli şartlar oluşmadığının fatura ve formlardan görüldüğünü belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün satın alındığı tarihten itibaren iki yıllık garantisinin olduğu, tüketicinin garanti süresi dolduktan sonra hakem heyetine müracaatta bulunduğu görülmüştür.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı,bayii,acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketicinin hakem heyetine müracaat tarihi itibariyle iki yıllık garanti süresinin dolmasından ve gerekli şartların oluşmamasından dolayı tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları