Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Nisan 2011 Cuma

Nurcan Sağlam

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 03.03.2011
Şikayet eden : Nurcan SAĞLAM
Şikayet edilen : Tesco – Kipa Kitle Pazarlama Tic. ve Gıda San. A.Ş.
Şikayet konusu : Acer Marka Bilgisayar
Şikayet tarihi : 18.01.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 269,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 28.11.2010 tarihinde satın aldığı bilgisayarın paketinden bozuk çıktığını, ürünün değişimi için firmaya müracaatta bulunduğunu, firmanın tamir teklif ettiğini kendisinin bunu kabul etmediğini belirtmiştir

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 18.01.2011 tarih ve 708 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; Şikayet konusu olan ürün Acer marka P225 HQ bilgisayar Acer yetkili servisine kendileri tarafından teslim edildiğini, servis raporunda kurumsal fatura (çıtır köfte) yazdığı, ayrıca bu ürünün 22.12.2010 tarihinde ret edildiği, şimdi ise 28.11.2010 tarihli kurumsal bir fatura ile tekrar gönderildiğine dair bilgilerin servis raporunda yazdığı, müşterinin talebi olan bedel iadesi için olumlu cevap verilemediği belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 28.11.2010 tarihinde arızası nedeniyle servise verildiği, servis raporundan ve faturadan ürünün tüketici adına değil de kurumsal amaçlı satın alındığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 3. maddesi e) bendinde “Tüketici; Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi ifade eder” şeklinde tanımlanmıştır. Yine aynı kanunun 22.maddesine dayanılarak hazırlanan ve 01.08.2003 tarih ve 25186 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliğinde; Hakem Heyetlerinin Kuruluş ve Görev Alanını belirleyen 5. maddesinde “Tüketiciler ile satıcı ve sağlayıcılar arasında çıkan uyuşmazlıkları çözümlemek…amacıyla hakem heyetleri kurulur.” hükmü düzenlenmiştir. Dosya ve eklerinden şikayetçinin tüketici tanımına uymadığı ve uyuşmazlık konusunun hakem heyetinin görev alanına girmediği anlaşıldığından şikayetçinin talebinin görevsizlik yönünden reddine karar verilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle şikayetçinin talebinin görevsizlik yönünden reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları