Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Nisan 2011 Perşembe

Emine Kocadağ

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 03.03.2011
Şikayet eden : Emine KOCADAĞ
Şikayet edilen : Güney Telefon Telekomünikasyon San. ve Tic.Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 26.01.2011
Talep : Malın Değiştirilmesi.
Miktar : 215.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 02.02.2009 tarihinde satın alınan cihazın alındığından bu yana 24.11.2010, 22.12.2010 ve 14.01.2011 tarihlerinde aynı arızadan dolayı servise gönderdiğini, her seferinde mekanik parça değişimi yapıldığını, bu nedenle malın değiştirilmesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 28.01.2011 tarih ve 1238 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; ürünün arızalı olduğu gerekçesiyle servise gönderildiği, servis kayıtlarında bir arıza tespit edilemediği, ancak genel kontrol yapıldığı, talebin red edilmesini istediğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe:
Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (ekran hatası) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları